Hejsa Jeg er skiftet fra at have kundeaftale hos PostDanmark med månedlig faktura, til Coolrunner som sender fakturaer enkeltvis = kæmpe bogføringsmareridt! MEN man kan benytte sig af optankning derinde, således at der bliver færre posteringer på bankkontoen. Mit spørgsmål er så bare, når dette skal bogføres: Kan jeg bruge kvitteringen for optankningen alene som dokumentation? Eller skal jeg både bruge den + alle fakturaerne (som man vel stadig får) der bliver dækket af den gældende optankning? Håber det giver mening, og at I kan hjælpe. PS. Nu fandt jeg lige dette fra pakkelabels.dk https://www.pakkelabels.dk/praktisk/vejledning-til-bogfoering/bogfoering-af-saldooptankning-og-maanedlig-faktura/ De skriver det ikke som om, at man skal bruge fakturaerne for hver enkelt pakkelabel. Dog anbefaler de en konto i rengnskabsprogrammet, som hedder noget med optankning. Er det vejen frem? Altså at jeg opretter en specifik konto i Billys (i mit tilfælde) eller kan jeg bare bogføre den som alm. regning? |
Slet ingen der kender til bogføring af den slags?