Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min trykker truer med retsat og inkasso - på trods af reklamation!

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Flachs media Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne.

Det er kun omkring 4.000 kr. Men som sagt går det i mod mine principper, at betale for noget der ikke er i orden:-/

Mange hilsner

Sofie

Tilmeldt 8. Mar 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Pro-Instruments.dk Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofie, 

Som udgangspunkt vil jeg sige, at du skal slå koldt vand i blodet :) Du skal ikke lade dig skræmme af den form for trusler! 

Når det så er sagt, hvordan er aftalen indgået med den første trykker? Dvs. hvad har du på skrift med ham? 

Og som en anden har skrevet, prøv så vidt muligt kun at kommunikere med ham via mail fra nu af :) På den måde har du det hele på skrift om ikke andet.. 

Men som sagt, du skal ikke lade dig blive skræmt af at han truer med inkasso og søgsmål... Og så slet ikke over 4000 kroner, og hvor du er så sikker på at du har en god sag! :)

 

Vh, 

Pro-Instruments

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

flachsmedia:

Hej Arne.

Det er kun omkring 4.000 kr. Men som sagt går det i mod mine principper, at betale for noget der ikke er i orden:-/

Mange hilsner

Sofie

forståeligt  men jeg ville tro trykker 1 ville skrive helt det samme om ikke få penge for sit arbejde - det er han givet principielt imod - så problemet her er og bliver om du kan påvise det IKKE er efter aftale det som er leveret. Man kan ikke bare sige - jeg kunne ikke li trykket - og så er den god nok - det skal være mere faktuelt hvis du skal være sikker i retten - Samme billede kan se forskelligt ud på div trykmaskiner og papir - helt korrekt i begge fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

flachsmedia:

Hej Jannik.

Jeg bestilte offset tryk på ubestrøget papir. Det har jeg fået lavet mange gange før - hos andre trykkere - med fine resultater:-)

Mange hilsner

Sofie

Hej Sofie, 

Hvis du før har fået flotte blanke resultater på offset papir - så har de enten givet dig en MEGET HØJ kvalitet offset (UNORMALT) - som fx MultiDesign-offset. 

En helt traditionel offset, kan IKKE blive blank i en traditionel trykmaskine. Det er simpelthen umuligt. 

Så har du før fået det printet (også kaldet digitaltrykt - men det bare en printer). Derfor vil jeg i fremtiden anbefale dig til at bede om præcis dette. Evt. bed om et prøve print - således at du kan godkende kvaliteten før de producere det.

4.000 kr er et meget lavt beløb. Det betaler kun en middel-god advokat for cirka 2,5 time. Husk lige at have dette i mængde. 

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel stadig visse krav trykkeriet skal leve op til. De skal vel overholde diverse ISO standarder eller Ifra normer. Så hvis densiteten er meget for lav, så er det vel et kvalitetsproblem fra trykkeriets side. Hvis trykkeriet mener at kundens materiale er skyld i et dårligt materiale, så burde de have informeret kunden inden de trykker/printer oplaget!

Det er uanset hvad en dårlig kundeservice!


Mvh
Dennis

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Af nysgerrighed. Hvordan ser det ud du har fået, sammenlignet med et tryk i den kvalitet du vil have det. Kan man se det? 

Kunne være meget fin viden generelt , altså hvad er dårligt tryk og hvad er godt godt på samme type papir. 

Hjælper selvfølgelig ikke i din sag, men kan måske hjælpe andre senere at se hvad som er godt / dårligt.

Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Flachs media Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg synes det er lidt uhyggeligt at jeg skal påvise dårlig kvalitet. Det kan sammenlignes med at man fx bestiller en revisor til at lave sit årsregnskab. Efterfølgende opdager man at den er fyldt med fejl. Skal man så stadig betale, man har jo fået sit årsregnskab (et man betalte for). Men arbejdet er jo stadig ikke i orden?

Trykmaskiner osv. er forskellige, men jeg vil give Dennis ret i, at trykkeren burde have meldt ud, at han ikke kunne trykke et ordentligt resultat. Især fordi jeg som sagt efterfølgende kunne bevise at et godt resultat sagtens kunne opnås.

Mange hilsner

Sofie

Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Flachs media Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

I mit tilfælde er den dårlige kvalitet billederne på brochuren. De er fuldstændig farveløse, som om der er nogen der har spildt mælk udover dem. På den nye brochure står farverne klart og fint.

Jeg er klar over at man ikke kan opnå samme resultat ved offset tryk, som ved digital print når det er ubehandlet papir. Men ved så stor farveforskel ved samme trykteknik, samme farveprofiler samme papirvalg, så er der for mig tale om et dårligt stykke arbejde.

Mange hilsner

Sofie

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofie

Det der er afgørende i denne sag er hvad du har sat i ordre, og om det er det du har fået leveret.
Hvad du tidligere har fået trykket hos anden trykker er underordnet, da denne selvfølgelig kan have indset at det du bad om måske ikke gav det bedste resultat, og derfor har leveret noget andet. Hvorfor brugte du iøvrigt ikke den trykker som du før havde fået tilfredsstillende tryk hos?

Det ville være god kundeservice hvis trykkeren havde fortalt dig at du ikke ville opnå et godt resultat med det du satte i ordre, men et retsligt krav er det næppe.

Som andre påpeger er tryk en indviklet affære, og derfor er det en god ide at alliere sig med en fast leverandør der kender dig og dine behov, eller at bruge et mellemled som rådgiver.

Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Flachs media Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik trykt den dårlige kvalitet først. Efterfølgende fik jeg trykt brochuren om med et bedre resultat:-)

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)