Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af Google? Hvad er alternativet

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gætter på du har en adwords kampagne kørende på enten dit firma navn eller dit domaine navn. Er det tilfældet vil adwords altid komme før den organiske søgning - det er jo det du betaler google for. Du betaler for at komme før organiske /SEO søgninger. Det er ikke google snyd, google gør hvad du har bedt om, det er ikke googles skyld langt de fleste mennesker klikker på det første de ser, gjorde de ikke det var, der ingen grund til at bruge adwords og betale for at komme først i køen.

Vil du ikke have dette kender jeg 2 løsninger, enten stopper du adwrods kampagner på firma navn eller domaine, eller du sætter dit bud på denne kampagne ned til max 1 kr

Jeg foretrække selv den sidste løsning, så for du billigere klik og fylder mere på siden.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

pc-gram:

@Mikkel: SEO-optimering er ikke min kop te af 3 årsager:

1) Det forsøger at underminere det arbejde Google gør for at bringe de bedste svar på en søgning, når Google samtidig må gøre krumspring for at undgå SEO-manipulering.

2) Teksterne på min forside er meget nøje udvalgt, og dem skal der ikke laves om på, blot for at Google så skal opfatte min side som levende.

3) Skal jeg SEO-optimere skal jeg betale en eller anden selvudnævnt guru til at gøre det for mig eller afsløre Googles hemmeligheder. Begge dele under devicen: Fuld tilfredshed eller pengene er spildt.

Med andre ord, rønnebærene er sure ... 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover du tydeligvis enten annoncere på dit brand og har misforstået lidt begreber, så til dit spørgsmpl.

ja, Facebook Ads er meget ofte yderst effektfuldt, men mest når der er tale om b2c, dog er der mange muligheder for f.eks. Retargeting overfor tidligere besøgende på Jeres website, så de ser annoncen på Facebook (naturligvis ikke dem, der har henvendt sig)

men her er det også muligt, at rode grundigt rundt i det hele.

sidst men ikke mindst, SEO er mere end ændring ad forside content. Det er meget bredt og der er rigtig mange muligheder for, at skabe vækst til billige penge kontra offline medier - vel at mærke målbart.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Alle: Mange tak for jeres gode svar. Jeg er blevet klogere (hvilket jo også var meningen). Jeg skal lige tjekke min kampagne af én gang til, for at luge ud, så jeg ikke betaler for mine brugeres navigation.

Fsva angår SEO, så har jeg for længst implementeret alle de kendte tricks. Der mangler blot, at jeg ændrer teksten jævnligt (det kommer ikke til at ske, med mindre jeg (ny idé:) kan automatisere en rotation mellem 2-3 udvalgte tekstgrupper) og at jeg køber mig til de ukendte tricks fra en eller anden smart-guy. (Det kommer garanteret ikke til at ske ;-))

 

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

PS: Over and out.

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

pc-gram:
Fsva angår SEO, så har jeg for længst implementeret alle de kendte tricks.

Ligesom med Adwords, vil jeg råde dig til at læse op på SEO, for jeg tror måske du tror du har gjort det rigtigt godt, men tjek lige din meta description: "Group Planner Gruppe planlægningsværktøj Gruppeplanlægningsværktøj oversigtstavle vagtplan oversigt planning tool legotavle ressourcer booking information".

For det første så er meta description ikke en ranking faktor, så alene af den grund er der ingen grund til at keyword stuffe den. Derudover bør man altid undgå keywordstuffing, også på de elementer der rent faktisk er rankingfaktorer.

Derimod er CTR fra Google en rankingfaktor, og din CTR bliver jo ikke ligefrem højere hvis Google bruger den gang spam-meta-description du har lavet der.

Din sidetitel er i øvrigt ens på alle dine sider, det samme er din meta description. Så de allermest elementære ting er altså ikke lavet ordentligt i forhold til SEO.

pc-gram:
Der mangler blot, at jeg ændrer teksten jævnligt
Det behøver du absolut ikke, så længe du får et nyt backlink i ny og næ og din side ellers er SEO-optimeret (hvilket den jo på ingen som helst måde er nu).

pc-gram:
og at jeg køber mig til de ukendte tricks fra en eller anden smart-guy. (Det kommer garanteret ikke til at ske ;-))

Er det ukendte tricks for dig?, eller ukendte for offentligheden du hentyder til her? :-) Forskellige sidetitler, og ikke-spammy metadescription er jo ikke ukendte tricks.

Det lyder som om du generelt har nogle forestillinger om hvad SEO er, og hvordan man arbejder med det, som ikke rigtigt passer med virkeligheden. Men det er nok også svært at arbejde med, når man som udgangspunkt taler om dem der arbejder professionelt med SEO, på en negativ måde, for hvem skal man så lytte til når man selv skal lære, når man har den modstand imod emnet?

Husk at SEO ikke er imod Googles retningslinjer. Google opfordrer aktivt til at man optimerer sit site efter deres retningslinjer. Black hat SEO er Google imod, da det kun handler om at manipulere med Google, men alm. SEO som f.eks. sidetitler og meta descriptions, schema markup osv. opfordrer Google aktivt folk til at have tjek på.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-gram:

1) Det forsøger at underminere det arbejde Google gør for at bringe de bedste svar på en søgning, når Google samtidig må gøre krumspring for at undgå SEO-manipulering.

2) Teksterne på min forside er meget nøje udvalgt, og dem skal der ikke laves om på, blot for at Google så skal opfatte min side som levende.

3) Skal jeg SEO-optimere skal jeg betale en eller anden selvudnævnt guru til at gøre det for mig eller afsløre Googles hemmeligheder. Begge dele under devicen: Fuld tilfredshed eller pengene er spildt.

Jeg kan se, at du også skriver, at du har indført alle de kendte tricks. Du får det til at lyde som om, at SEO er snyd. Det er det altså ikke. Det er også søgemaskineoptimering, at du hele tiden gør din hjemmeside mest optimal for dine besøgende. At du skriver, at du har gjort dette en gang og derfor aldrig behøver gøre det igen (sådan jeg læser det, du skriver senere) er absurd. På de sidste fem år er hjemmesider f.eks. blevet mere brugervenligt, og man ville være blevet straffet, hvis man ikke var fulgt med.

Selv Google har ikke noget mod SEO, så at kalde det ren manipulation har ikke meget med virkeligheden at gøre. Hvis der pludselig er nyt indhold på andres hjemmesider, som er relevant for dine læsere, så burde du vide det og linke til det. Du burde også holde øje med, om dine kunder har nye spørgsmål, og du bør skrive om det. Du bør holde øje med, om nogen skriver relevante spørgsmål om din branche andre steder, og du bør besvare disse spørgsmål. F.eks. med et link tilbage til din hjemmeside. Lave pressemendelser og få links den vej igennem. Hvis disse ting er manipulation, ja så er alt markedsføring manipulation, og vi burde alle sammen stoppe med at fortælle om, hvad vi laver.

Men jeg beklager, at jeg skriver om SEO, når du spørger om AdWords :D . Jeg blev bare lige nødt til det, da jeg ikke synes, at dine begrundelser giver meget mening. De ting, som du snakker om, lyder som SEO fra 2010. Men fred være med det.

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-gram:

Jeg skylder jer alle lige at uddybe min observation, for der ER tale om en observation: Min kone bruger iPad og jeg bruger PC. På PC kan jeg ikke genskabe problemet, men på iPaden, Safari, når jeg taster "gruppeplan" i feltet, der er et kombineret søge- og adressefelt, foreslår den hurtigt, at det er "gruppeplan", jeg vil lede efter. Jeg trykker Enter eller Søg, og nu kommer min annonce på Google frem som det første og eneste. Den klikker jeg så, og når frem til mit mål, og donerer samtidig i kassen til Google.

Men er den observation korrekt? Den er konsistent med at konverteringsraten er faldende, men det kan der selvfølgelig også være andre svar på. 

Så inden I skælder mere ud, så prøv lige at eftergøre min observation på din egen eller ægtefælles iPad.

Hele din undersøgelsen er baseret på en enkelt observation, dit datagrundlag er alt for tyndt til at drage en konklusion på. Det påviser ikke at der er korrelation mellem din konens adfærd og din faldende konverteringsrate.

Hvordan ligger søge volumen historisk og din konverteringsrate. Det kunne være en vej for dybere analyse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Fra  AdAgenzy.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej pc-gram

Jeg vil gerne tilbyde at tage et gratis kig på din konto og give dig et par råd til optimeringen.

Hvis du ønsker en samarbejdpartner, der kan annoncere for dit produkt/firma, så kan vi tage en snak om de skarpe segmenteringsmuligheder, der er på sociale medier. Både Linkedin og Facebook giver nogle rigtig gode muligheder for at ramme en helt konkret målgruppe med sit budskab. 

Interesseret? Så send mig en kort mail på kontakt(at)adagenzy.dk

Mvh
Kenneth 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)