Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner / Investor til alternativt Trustpilot system

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Jeg læste lige dit andet indlæg, og at finansiere en TP konkurrent via adwords eller reklamer, det er utopi, jeg ved at TP nærmest intet tjener på dette, og deres indtægter kommer fra virksomhederne...
Du kan ikke både skabe værdi for virksomhederne og anmelderne, samtidig med at du kan skabe brugbar værdi for annoncørerne, der er pludselig alt for mange interesser, som der skal tages hensyn til...

Uanset om man vil eller ej, så er det mega dyrt at udvikle algoritmer og systemer, som skal kunne validere anmeldelserne, og hvis man vil op imod TP, så kræver det ligeledes, at man kan komme ud til brugerne, og det er også mega dyrt...

Så selvom jeg gerne ville, så tvivler jeg på din forretningsmodel, da jeg ikke tror på reklamefinansiere sådan en hjemmeside, når omkostningerne til udvikling mm tages i betragtning...

Så må du jo vente med spænding og se resultatet :-) 

Jeg er klar over kampens omfang - og udfordringerne i validering. Dog har jeg nogle meget kraftige inspirationskilder fra systemer der håndtere mange millioner indlæg. Forretningsmodellen er ikke 100% på plads - reklamefinansieret bliver første step - og der vil jeg se hvor langt det kan tage sitet før jeg beslutter videre hvad der skal finansiere det. 

Jeg har faktisk slet ikke så travlt med at få den til at give penge - jeg har kapitalen på plads til et low-cost set up. Derfra tager jeg processen så langt jeg kan - og så prøver lidt forskellige forretningsmodeller. Desuden har jeg et andet site, som tjener ganske glimrende på Adsense og lign. udbydere. Derfor tror jeg godt at det kan være en del af indtægtkilden. Men alt afhænger tildels af trafikken -samt kvaliteten heraf. 

Men en ting er sikkert, hvis jeg opkræver betaling på noget tidspunkt fra virksomhederne der bliver anmeldt, så bliver det meget beskedne beløb - som fx dækker mailudsendelser. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Fashion-Seller:

Jeg læste lige dit andet indlæg, og at finansiere en TP konkurrent via adwords eller reklamer, det er utopi, jeg ved at TP nærmest intet tjener på dette, og deres indtægter kommer fra virksomhederne...
Du kan ikke både skabe værdi for virksomhederne og anmelderne, samtidig med at du kan skabe brugbar værdi for annoncørerne, der er pludselig alt for mange interesser, som der skal tages hensyn til...

Uanset om man vil eller ej, så er det mega dyrt at udvikle algoritmer og systemer, som skal kunne validere anmeldelserne, og hvis man vil op imod TP, så kræver det ligeledes, at man kan komme ud til brugerne, og det er også mega dyrt...

Så selvom jeg gerne ville, så tvivler jeg på din forretningsmodel, da jeg ikke tror på reklamefinansiere sådan en hjemmeside, når omkostningerne til udvikling mm tages i betragtning...

Så må du jo vente med spænding og se resultatet :-) 

Jeg er klar over kampens omfang - og udfordringerne i validering. Dog har jeg nogle meget kraftige inspirationskilder fra systemer der håndtere mange millioner indlæg. Forretningsmodellen er ikke 100% på plads - reklamefinansieret bliver første step - og der vil jeg se hvor langt det kan tage sitet før jeg beslutter videre hvad der skal finansiere det. 

Jeg har faktisk slet ikke så travlt med at få den til at give penge - jeg har kapitalen på plads til et low-cost set up. Derfra tager jeg processen så langt jeg kan - og så prøver lidt forskellige forretningsmodeller. Desuden har jeg et andet site, som tjener ganske glimrende på Adsense og lign. udbydere. Derfor tror jeg godt at det kan være en del af indtægtkilden. Men alt afhænger tildels af trafikken -samt kvaliteten heraf. 

Men en ting er sikkert, hvis jeg opkræver betaling på noget tidspunkt fra virksomhederne der bliver anmeldt, så bliver det meget beskedne beløb - som fx dækker mailudsendelser. 

Jeg tror bare ikke, at du skal undervurdere, hvor dyrt det er at lave hele valideringsprocessen, samtidig med at der skal udvikles på sitet.

Men mener du, at du kan gøre det bedre end Trustpilot, så må du jo go for it... Bare husk at Google også er på nippet til at gå ind i brugeranmeldelsesdelen, og det kan gøre det hele endnu svære som selvstændig aktør...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Undervurdere intet.
Ved at tingene er 10x sværer end først antaget.

Google er en god pointe, men tror stadig jeg har en reel chance for at gøre en forskel.

Havde du spurgt mig for 4-5 år siden så var jeg sikker på YELP havde kvalt TP. Men at komme ind og ramme et lille land som Danmark kræver at man er dedikeret på opgaven.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad nu endelig være med at lave endnu en Trustpilot-kopi. Jeg har tidligere (og gør til dels stadigvæk) anvendt Trustpilot til at få et indtryk af, om virksomheden er troværdig eller scam. Jeg er udemærket klar over, at kommentarer og vurderinger skal tages med et gran salt, men jeg har endnu ikke fundet en eneste konkurrent, hvor der eksisterer en så bred brugermasse.

Konkurrenter såsom Ratepanel eller Confidoo tager netop udgangspunkt I at kunder skal lokkes til at efterlade en anmeldelse - endnu værre end TP i mine øjne. 

Angående funktionalitet savner jeg muligheden for at få andres bedømmelse baseret på forskellige kriterier:

- Generelle indtryk
- Brugervenlighed
- Pris kontra kvalitet
- Forsendelse
- Returvarer
- Kundeservice

Hverken en TP-score på 6,4 eller 9,2 kan fortælle mig, om jeg blot køber en billig vare eller om kundeservicen er i top. Faktisk kan jeg bruge en TP-score til forsvindende lidt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er jo store penge . Mener TP fik ca 50 mio invest i 2011 og i 2015 500 mio fra ny investor - så helt billigt at bygge og fremføre er det ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Undervurdere intet.
Ved at tingene er 10x sværer end først antaget.

Google er en god pointe, men tror stadig jeg har en reel chance for at gøre en forskel.

Havde du spurgt mig for 4-5 år siden så var jeg sikker på YELP havde kvalt TP. Men at komme ind og ramme et lille land som Danmark kræver at man er dedikeret på opgaven.

TP er Europas førende ratingportal... De er blot startet op i DK, og er siden vokset massivt!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

webfreelanceren:

Lad nu endelig være med at lave endnu en Trustpilot-kopi. Jeg har tidligere (og gør til dels stadigvæk) anvendt Trustpilot til at få et indtryk af, om virksomheden er troværdig eller scam. Jeg er udemærket klar over, at kommentarer og vurderinger skal tages med et gran salt, men jeg har endnu ikke fundet en eneste konkurrent, hvor der eksisterer en så bred brugermasse.

Konkurrenter såsom Ratepanel eller Confidoo tager netop udgangspunkt I at kunder skal lokkes til at efterlade en anmeldelse - endnu værre end TP i mine øjne. 

Angående funktionalitet savner jeg muligheden for at få andres bedømmelse baseret på forskellige kriterier:

- Generelle indtryk
- Brugervenlighed
- Pris kontra kvalitet
- Forsendelse
- Returvarer
- Kundeservice

Hverken en TP-score på 6,4 eller 9,2 kan fortælle mig, om jeg blot køber en billig vare eller om kundeservicen er i top. Faktisk kan jeg bruge en TP-score til forsvindende lidt.

Kloge ord! Jeg er helt enig!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil påstå pga. interessekonflikter at modellen kun vil virke hvis det er nedenstående som er ejer af modellen med feedback:

- Fagforeninger

- Brancheorganisationer

Individer og virksomheder vil altid forsøge at tjene penge før eller siden, direkte (abonnementer) eller indirekte (annoncer).

One man can't serve two masters

(sig selv og virksomhederne som bliver bedømt).

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg forstår din pointe, men jeg vil nu klart mene det er løseligt.

Det skal bare være 100% gennemskueligt og ALTID ens regler for alle - uanset hvor mange penge nogle spytter i kassen.

Vi stoler jo også på banker selvom de både har kunder og investorer. Det handler om at lave en løsning med samme principper.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Store penge ja, men stadig så er min mission noget anderledes. TP er på 63 markeder tror jeg nok, jeg er blot interesseret i de to jeg kender bedst; DK og UK.

Derudover så er der også en forskel på hvor mange manuelle processor man er villig til at acceptere. Nogle gange må man fokuser på ikke at gøre tingene mere avanceret end teknologien kan bærer, ellers kommer man ganske rigtigt ind i scalerings problemer.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)