Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt til udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg vil høre om der er nogen herinde der permanent er flyttet til udlandet? Vil høre om selve processen, overvejer at flytte senere hen, da det ikke kan betale sig for mig at stifte virksomhed her. ( Jeg ved godt det er egoistisk). Men med den udvikling jeg har nu, kan jeg forsørge mine forældre, så de ikke behøver at arbejde mere hvis jeg flytter. Jeg er dansk statsborger, men jeg har også opholdstilladelse i Macau. Jeg skal vel bare sælge min bolig, lukket mit firma og fortælle kommunen at jeg flytter til udlandet ik? Tak

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mina88:
Men med den udvikling jeg har nu, kan jeg forsørge mine forældre, så de ikke behøver at arbejde mere hvis jeg flytter.

Du bør nok tale med en skatterevisor om det. Jeg har tidligere talt med en skatterevisor med speciale i den slags, og jeg fik at vide, at du ikke bare kan flytte en virksomhed til udlandet, hvis den allerede tjener mange penge. For så bliver du beskattet, da SKAT behandler din virksomhed som om, at du har solgt den. Men hvis din virksomhed ikke tjener særlig mange pt., kan du sagtens lukke den og flytte den til udlandet. Det var i hvert fald det, jeg fik at vide.

Når det kommer til SKAT, vil jeg nok ikke lytte alt for meget til personer som mig men i stedet snakke med en skatteekspert. Smile

Jeg er selv flyttet til USA, men det havde ingenting med skat at gøre.

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg flyttede for over 12 år siden og det var den bedste ting jeg har gjort.

Det er jo egentlig nemt nok at lukke alt ned i DK, men som nævnt, snak med en ekspert inden for skatte området. I sin tid spurgte jeg først den lokale revisor, men kunne høre at han ikke vidste ret meget om det, så endte med KPMG og deres afdeling for udlandsdanskere. Super god rådgivning.

Ellers er det vel bare at komme igang, jeg bor forresten i Hong Kong nu, det er lettere at komme omkring i Asien end fra Macau og jeg rejser meget.

Det er meget forskellige alt efter hvilket land du flytter til. F.ex dit flyttegods. Jeg flyttede til Kina og specielt dengang var det et rent dokument helvede at få tingene igennem tolden. Lidt sedler til at smøre processen var i sidste ende nødvendigt.

I andre lande er forretning ikke altid som du er vant til, der kan være HELT andre skikke og faldgruber. Selv om jeg elsker asien, er det også et sted man skal være lidt mere på vagt.

En anden fare at at du måske ikke kommer tilbage. Jeg kommer aldrig hjem igen, det er stærkt vanedannende.

Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar allesammen. 

For i hvertfald lige snakket med en som har styr på det. Jeg tror egentligt hellere ikke det er så indviklet, da jeg egentligt bare kan lukke virksomheden, og eventuel betale for  skat "som om virksomheden er solgt". Så længe skattemæssigt ikke bliver for indviklet fremtidsmæssigt, så er det ok. 

Rynke10:

I andre lande er forretning ikke altid som du er vant til, der kan være HELT andre skikke og faldgruber. Selv om jeg elsker asien, er det også et sted man skal være lidt mere på vagt.

En anden fare at at du måske ikke kommer tilbage. Jeg kommer aldrig hjem igen, det er stærkt vanedannende.

Jeg tror det er nemt nok ,da min forretning kun kræver min bærbar, så længe jeg har min bærbar så køre min forretning. Jeg laver forretning som typisk kun henvender sig til folk fra USA, så det har intet at gøre med det danske og asiatisk marked.

:) Tusind tak for svar. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)