Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hurtig hjælp til hvor mange mapper man bør have

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg sidder og prøver på at finde frem til hvordan jeg skaber det bedste overblik når det kommer til fysiske mapper.

Jeg tænker der skal bruges en til bilag, en til fakturaer, men hvad mere..?

Jeg har ofte måttet indse at jeg måske over-tænker tingene og gør det måske sværere for mig selv end nødvendigt...

Håber i kan hjælpe mig med at finde de titler som mapperne skal have for at komme bedst fra start.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

GoLocal:
Håber i kan hjælpe mig med at finde de titler som mapperne skal have for at komme bedst fra start

 

Jeg håber da virkeligt det er en joke ?

Ellers bør du nok lige overveje om du overhoved egner dig til at være selvstændig, for tror mig du vil få langt større problemer end noget så simpelt som titler på dine mapper.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vist til at gå lidt op af bakke hvis du ikke kan finde på titler til mapperne. Hvor mange papire regner du med at skulle printe ud om året? 

Vi har en mappe per år (i år med titlen "*Firmanavn* Regnskab 2016"). Den er delt op i 12, en sektion til hver måned. Den første side/sider for hver måned er en udskrift af bankoversigten og alle bilag bliver lagt i rækkefølge som det bliver trukket/indsat på kontoen. Så er det let at se hvad der sker og tjekke at alle bilag er der. 

Lad vær med at tænk for meget over det, det mest simple system er ofte det bedste og lettest at holde ved lige. Der er sikker andre ting du kan bruge energien på når du starter op, men det er selvfølgelig vigtigt at du har styr på det så det er vel bedre at du overtænker end at du ikke tænker over det overhovedet ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har alt digitalt pånær originale dokumenter fra SKAT i forhold til stiftelse af virksomhed og andre småting.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ha alt i EN mappe - Eneste opdeling som kan være fornuftig er - Alle bilag for sig - alle fakturaer DU sender for sig - og alle lønsedler - hvis du laver løn - for sig

Du kan ha skilleblade i EN mappe eller 3 mapper - og du kan ha dem fysisk eller i dropbox som du vil - Jeg har dem begge steder da jeg synes det er langt lettest af finde bilag igen i fysiske mapper, men det er en smagssag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja. Een mappe. Og du skal kalde den 'Vigtig mappe' - eller du kan kalde den ´Dorthe' eller 'Ib'.

Med tiden laver du flere skilleblade - som f.eks. 'Penge' (herunder 'ind' og 'ud'), 'Markedsføring' (Hvordan sælger du dit produkt?), 'Design & Udvikling' (Hvordan udvikler du dit produkt og salgsmateriale) og 'Personale' (Hvordan har DU det egentlig? Lav en dagbog - skriv din drøm ned osv.).

Du kan jo altid købe flere mapper - men pointen er jo at have et samlet overblik.

Og så vil jeg iøvrigt anbefale dig at købe en lækker mappe og få den gjort tilpas appelerende for dig selv, at du nærmest får lyst til at sidde og kigge i den hver dag og drømme og tænke over hvad du mere kan putte i den af gode og kloge ting Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage fat i din bogholder / revisor. Det kan være at han/hun gerne vil have bilag sorteret på en bestemt måde...

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fylder en mappe med bilag på to måneder, så det er jo seks på et år. Når året er omme, tømmer jeg mapperne og samler bunken med bindere og starter forfra 🙂 derudover en med fakturaer, en til løn og en til papirer til revisoren

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)