Håber i kan hjælpe mig med at finde de titler som mapperne skal have for at komme bedst fra start
Jeg håber da virkeligt det er en joke ?
Ellers bør du nok lige overveje om du overhoved egner dig til at være selvstændig, for tror mig du vil få langt større problemer end noget så simpelt som titler på dine mapper.
Det kommer vist til at gå lidt op af bakke hvis du ikke kan finde på titler til mapperne. Hvor mange papire regner du med at skulle printe ud om året?
Vi har en mappe per år (i år med titlen "*Firmanavn* Regnskab 2016"). Den er delt op i 12, en sektion til hver måned. Den første side/sider for hver måned er en udskrift af bankoversigten og alle bilag bliver lagt i rækkefølge som det bliver trukket/indsat på kontoen. Så er det let at se hvad der sker og tjekke at alle bilag er der.
Lad vær med at tænk for meget over det, det mest simple system er ofte det bedste og lettest at holde ved lige. Der er sikker andre ting du kan bruge energien på når du starter op, men det er selvfølgelig vigtigt at du har styr på det så det er vel bedre at du overtænker end at du ikke tænker over det overhovedet ;)
Du kan ha alt i EN mappe - Eneste opdeling som kan være fornuftig er - Alle bilag for sig - alle fakturaer DU sender for sig - og alle lønsedler - hvis du laver løn - for sig
Du kan ha skilleblade i EN mappe eller 3 mapper - og du kan ha dem fysisk eller i dropbox som du vil - Jeg har dem begge steder da jeg synes det er langt lettest af finde bilag igen i fysiske mapper, men det er en smagssag
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja. Een mappe. Og du skal kalde den 'Vigtig mappe' - eller du kan kalde den ´Dorthe' eller 'Ib'.
Med tiden laver du flere skilleblade - som f.eks. 'Penge' (herunder 'ind' og 'ud'), 'Markedsføring' (Hvordan sælger du dit produkt?), 'Design & Udvikling' (Hvordan udvikler du dit produkt og salgsmateriale) og 'Personale' (Hvordan har DU det egentlig? Lav en dagbog - skriv din drøm ned osv.).
Du kan jo altid købe flere mapper - men pointen er jo at have et samlet overblik.
Og så vil jeg iøvrigt anbefale dig at købe en lækker mappe og få den gjort tilpas appelerende for dig selv, at du nærmest får lyst til at sidde og kigge i den hver dag og drømme og tænke over hvad du mere kan putte i den af gode og kloge ting
Jeg fylder en mappe med bilag på to måneder, så det er jo seks på et år. Når året er omme, tømmer jeg mapperne og samler bunken med bindere og starter forfra 🙂 derudover en med fakturaer, en til løn og en til papirer til revisoren.