Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedr. prissætning - kloge ord efterlyses ??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal nu til at sætte pris på mine produkter - er der nogle gode råd?-

-skal jeg sætte en pris lavere end de store veletablerede firmaer i min branche? det er fristende - jeg har stadig hovedindtægt fra mit gamle job - så kan i princippet sætte prisen til O kr. - men det er selvfølgelige ikke hensigtsmæssigt..... spørgsmålet er om jeg skal ligge 10 procent eller 30 eller 50 procent lavere - hvor meget vil disse lavere priser genere i ekstraomsætning?

-skal jeg matche den pris som de store hovedspillere i min branche fører? er det i virkeligheden der jeg skal lægge mig?

-skal jeg lægge mig over den almindelige pris i branchen? 

-det er jo fristende at tilbyde en væsentlig billigere pris en de andre spillere på markedet, men er der gode argumenter for dette?  jeg er naturligvis også afhængig af at der er et marked for mine produkter om 2 år, så er ikke interesseret i at forårsage lavere priser generelt...

-omvendt er jeg en mega lille spiller på markedet og det faktum at jeg måtte have væsentligt lavere priser en andre, ville ikke ændre de store spilleres prissætning(vil jeg mene) 

Gode råd modtages - jeg opererer i forlagsbranchen - men alle input er velkomne:-) 

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

MPR Gruppen - Norsk kompetansehus innen regnskapsføring og revisjon

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Musico,

Til at starte med vil jeg påpege, at der nok sjældent er en gylden regel ift. prissætning. Der er skrevet mange kloge ting om dette emne. Men jeg kan dog starte ud med mine egne erfaringer.

Jeg startede som relativt noob i et ret konkurrencepræget marked. Min taktik var enten at matche markedets billigste eller blot at gå under med omkring 5-10%. Jeg ville nødig ende i en situation hvor man prissatte sine varer for lavt, og efterfølgende være nødsaget til at forhøje sine priser.

Alt afhængig af branche er der selvfølgelig ufattelig mange faktorer som spiller ind. I service-brancen, som jeg vel selv er en del af, er der jo netop det perspektiv, -som nok også gælder for de fleste brancher, at en for billig pris kan afskrække kunderne. Det skal give god mening - pris & produkt. Og hvis du beslutter dig at gå væsentligt under konkurrenternes pris, så vil jeg nok råde dig til at være meget tydelig i din produktfremvisning og markedsføring at understrege hvorfor netop du er i stand til at gøre dette - for at imødekomme forbrugernes potentielle skepsis.

Held og lykke med prissætningen.

Mvh. Mathias

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig på forhånd at finde ud af, hvilken pris du realistisk vil lægge dig på om et-to år. Når du har fundet ud af det, kan du sagtens indlede med at sælge dine ydelser til en lavere intro-pris for at få igennem til kunderne. Det er bare vigtigt, at det står helt klart for kunden, at der er tale om en intropris, og at kunden ved, hvornår prisen stiger. Hvis du lægger ud med en lav pris, risikerer du at tiltrække prisshoppere, der vil klage, den dag du sætter prisen op til et realistisk niveau.  

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)