Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate webshop - WooCommerce, Magento eller custom code?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et rigtig godt øje til sider som shopalike.dk , liked.dk og lignende sider, hvor produkter importeres fra feeds og opstilles i menuer med forskellige filtreringsmuligheder m.m.

I den forbindelse har jeg gjort et forsøg med WooCommerce, hvor jeg har trukket feeds ind via WP All Import. Der er selvfølgelig nogle små hick-ups ved denne opsætning, men ellers fungerer det nogenlunde.

Spørgsmålet er bare, om WooCommerce er optimalt til dette? Eller skal jeg istedet vælge at fokusere på en anden platform? Eksempelvis Magento?

WooCommerce og Wordpress er jeg meget hjemmevant i og kender strukturen ud og ind. Jeg er bare i tvivl om det er det optimale setup, hvis eg eksempelvis ønsker at importere 100.000 produkter, der efterfølgende skal holdes opdaterede via cron jobs.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Hvis jeg personligt skulle bygge en side som liked med 510.000 produkter og det skulle køre som smurt vil jeg vælge at bygge det selv og bruge en database som elasticsearch. Du kender måske ikke elasticsearch men modsat en sql database så er elasticsearch fantastisk hurtig til at søge i og aggregere produkter osv. Dvs. du kan lynhurtigt lave kategori statistikker osv. uden bekostning af performance som du kan se på denne side under tags http://stackoverflow.com/questions/tagged/java. Antallet af produkter er derfor ikke et problem.

Færdige produkter som woocommerce osv. indeholder en masse som du ikke nødvendigvis har brug for og passer ikke til sådan et setup. Den tid du skal bruge på at tilpasse disse systemer, hacke og performance optimere kan du bruge på at bygge det selv. Hvis du ikke engang skal bruge indkøbskurv og hele ordre delen kan det slet ikke betale sig.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak for dit uddybende svar. Det var lige præcis sådanne råd, jeg søgte. Jeg er nemlig også af den overbevisning, at WooCommerce, Magento og andre open-source platforme er lidt overkill til sådan en affiliate-side, i forhold til de mange unødvendige funktioner.

Jeg har ikke så meget forstand på dynamisk kode, da mine primære spidskompetencer ligger i SEO- og marketing delen. Jeg er dog fortrolig med HTML og CSS og har basal forståelse for hvordan PHP og SQL taler sammen. Jeg kan dog ikke skrive noget dynamisk kode selv.

Min primære udfordring, tror jeg, ligger i at få lavet et system som kan forstå de forskellige feeds, splitte dem ad og lægge dem i de rette kategorier. Nogle feeds indeholder nemlig ikke særlig mange oplysninger, og derfor er der typisk kun en subkategori og et produktnavn at agere efter.

Er dette noget, som Elastic kan klare, og hvor tidskrævende vil du skyde sådan et projekt at være?

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I sådan et setup ville jeg stadig bruge en sql database som den primære releation database og så elastic som den sekundære hvor man kan bygge dataen op efter behov.

I forhold til størrelsen af sådan et projekt så kommer det meget an på kompleksiteten og antallet af feeds du skyder ind. Hvis det blot er et navn og en kategori så lyder de meget simple:)

Hvis du har brug for rigtig vurdering så skal jeg bruge lidt flere info.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)