Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du en anbefaling af en webhost?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Kildetoft Henriksen:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Hey Jacob,

Har du overvejet om der måske kunne være noget på hjemmesiden som netop gør at siden er langsom, og at det du har oplevet som hurtigt, i virkeligheden bare har været overfladisk optimering (fx varnish cache). Det jeg mener er at ja de er fint med en god server, men hvis hjemmesiden er langsom på grund af forhold på siden som ikke er optimale, så kan selv den gode server knække.

MVH Kim Tetzlaff

Hej Kim, 

Ja, der er andre problemer end serveren. Det er helt rigtigt.

Jeg kan bare se, at Google synes, at min server svarer lidt for langsomt. Jeg ved ikke, hvor seriøst jeg skal tage deres værktøj, men det er også min egen overbevisning. 

Så selve siden er ikke 100 procent optimeret til at svare hurtigt.. Stadigvæk noget jeg prøver at finde ud af. :-)

Til jeres andre: Tak for jeres svar. Jeg må lige tænke over, hvad der skal gøres. :-)

Som udgangspunkt er Google PageSpeed et godt værktøj til lige at få et overblik over den overfladiske optimering man kan udføre på sitet. Men synes du skal tage at læse de 3 indlæg jeg har lavet om netop Google PageSpeed insight.

http://kim-tetzlaff.dk/google-pagespeed-insights-del-1.html

http://kim-tetzlaff.dk/reducer-serverens-svartid-google-pagespeed-insights.html (læs også hvad TTFB er i denne)

http://kim-tetzlaff.dk/fjern-gengivelsesblokerende-javascript-og-css-fra-indholdet-over-skillelinjen.html

Jeg er igang med flere indlæg om netop den tester. og andre.  Men som udgangspunkt kan du hverken bruge det som tester af din loadtid, eller for den sags skyld til at finde ud af hvad der er galt/kan forbedres ved din TTFB. Det samme gælder reelt også testere til loadtid, de kan heller ikke fortælle dig hvor eller hvad der er galt i din TTFB 

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Selvfølgelig, men rigtig mange har ikke lyst til at betale en der faktisk ved hvad han laver Wink Så mange hyre de såkaldte 'hastighedsoptimeringsfolk' som du så pænt skriver Stick out tongue Og så får de en 'billig' ikke-optimal løsning
Der er jo sikkert en grund til du har sat '' omkring billig :) for ja, de er faktisk ikke billigere end jeg, forskellen ligger der at kunden får så meget mindre. Skulle jeg fx gøre det samme som langt de fleste gør, nemlig udelukkende bruge plugins/moduler, så ville kunden i langt de fleste tilfælde skulle betale mig for en halv times arbejde (det er min mindste pris). Det ville så aldrig ske at det var det eneste jeg lavede, for inden for den halve times arbejde, ville jeg også kunne nå at gå mere i dybden med den overfladiske optimering.

Jeg anbefaler så bare ikke dette til mine kunder, da jeg er af den overbevisning at de fleste hjemmesider, især shops, medlemssider etc, får mere gavn af både overfladisk og dybdegående optimering som forbedre hjemmesidens hastighed og især TTFB, uden brug af plugins. plugins kan man altid smække på, og det er også en god ide, når man har været i dybden uden plugins.

Lucas - Hosting4Real:
Og desværre er det ikke altid ved en shared udbyder man kan fixe alt for meget på serveren, i sidste ende (efter min mening) er det selvfølgelig altid godt at optimere sin side (enten professionelt eller overfladisk) men udbyderen kan også oftest have en stor rolle i

Selvfølgelig spiller udbyderen en stor rolle for hastigheden, det siger jeg skam heller ikke. Det jeg siger er i grunden bare at en god optimeret side, vil køre langt hurtigere og betydeligt mere stabilt. end en ikke optimeret og måske dårligt kodet side. Har for nyligt optimeret en side som ligger på en ret stærk og dedikeret server, den kunne ikke klare mosten da siden blev launchet. Men efter en optimering af forskellige aspekter, hjemmeside, server, database etc. Så kunne den netop klare mosten, også selvom der kom 1000 samtidige brugere på siden som belastede serveren i 10 minutter. Det kunne hverken ses eller mærkes på serveren eller loadtiden.

Nej det er ikke alle udbydere der tillader at man piller, men jeg synes at tendensen er at det faktisk bliver mere og mere muligt at pille ved opsætningen, såsom PHP versioner, PHP moduler, PHP.ini, nginx.conf etc. Jeg ser det i hvert fald tiere nu end jeg gjorde for bare 1 år siden. DK er lidt bagud på den front, men i udlandet synes jeg de er meget godt med udviklingen.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle jeres input :-)

Det endte med at jeg købte en large webhotel pakke hos http://hosting4real.net

Lucas har hjulpet mig hele vejen igennem. Først med at prøve at teste hjemmesiden på deres servere for at jeg kunne teste det selv. Herefter ved at flytte min hjemmeside over på deres servere. Helt klart en fantastisk side fra Lucas' side. 

Tak for hjælpen alle sammen :)

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)