Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af Sommerhus/Hus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg arbejder offshore i 1 måned og derefter 1 månedes fri osv.
Jeg kunne godt tænke mig at eje et sommerhus, som jeg kan bo i når jeg er hjemme og så leje det ud når jeg er afsted. Kan forstå at man ikke må bruge et sommerhus hele året medmindre man har ejet det 8 år. osv.

Ville en anden mulighed være at købe et hus der ligger godt i forhold til strand og andre sommerhusligende ting og så bare kalde sit hus for et sommerhus?

I bund og grund kunne jeg bare godt tænkte mig at eje et hus, som jeg kan bo i når jeg er hjemme og så tjene lidt penge på det, eller i hvert fald hjælpe med at betale ejerafgift når jeg er afsted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

sommerhus vil være deffineret ud fra området - sommerhus områder - landområder - byområder - så det er ikke hvad du kalder det, men området det ligger i som afgør om det er et sommerhus og dermed også om helårsbrug er muligt

Du må gerne købe et helårshus og i udlejning skrive hus til sommerferie/ferie/afslapning osv -  men ofte vil de jo så ikke ligge i sommerhus områder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, så er det det enkelte hus som skal være godkendt til helårsbeboelse.

Som du ganske rigtigt har fanget, så må man kun bo eller leje et sommerhus ud i maksimalt 90 dage fra Oktober til Marts, og kun i perioder af maksimalt 4-5 uger af gangen.

Det vil derfor være fornuftigt at finde et hus som er godkendt til helårsbeboelse. Disse kan også godt findes i nærheden af strand og sommerhusområder, men er som regel huse der har ligget der i forvejen indtil der "pludselig" opstod et sommerhusområde.

Hvilken kyst vil du gerne bo ved?

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)