Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken video er bedst set fra et SEO perspektiv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har søgt en del på google efter svar på hvad der er bedst, i forhold til indlejring af video på ens hjemmeside set fra et SEO perspektiv. 

Jeg har et par spørgsmål


Er der noget negativt i at bruge en andens video på sin side? 
Det skal for god ordens skyld siges at det er et informations site og at der intet salg er i det.

Desuden er jeg meget interesseret i at høre hvorvidt antal views på en video har nogen betydning i forhold til indlejring på hjemmeside. Altså vil det være bedre med 30000 views fremfor 100?

Til sidst er jeg interesseret i at høre hvorvidt eksemplet med 30000 views er bedre end eksemplet med 100 views på trods af videokvaliteten på videoen med 100 views er den anden overlegen både informationsmæssigt og kvalitetsmæssigt 

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det viktige er at de som besøker bruker lenger tid på siden din. Om en video kan hjelpe dem til å bruke 1 minutt ekstra, eller 20 minutter, så vil dette fortelle Google at de fant noe de likte. Dette gir Google tillit til at siden din inneholder noe som gir svar på det søkeren søkte etter.

For rangeringene av Youtube videoer i Youtube så har antallet views og annet engasjement en viktigere rolle. Det er også antagelig en faktor hvor lenge de ser på videoen (om de ser hele eller bare deler). Dette er for rangering i YT sin søkemotor.

Hvor god videoen din er har ingen betydning. Men om den er så dårlig at ingen ser den ferdig, så forteller det Youtube at de bør vise søkeren noe annet for dette søket.

MPR Gruppen - Norsk kompetansehus innen regnskapsføring og revisjon

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg skal mere tænke i at få den besøgende til at blive længere på min hjemmeside ved hjælp af video? Så har antallet af views ikke nogen stor betydning i forhold til hvor høj kvaliteten i videoen er?

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En video med mange views, er gjerne en som folk er interessert i, men har ingen direkte betydning. Du kan også klikke på "More" under videoen og se på "Statistics" om videoen har gitt brukeren mange følgere, eller mange delinger etc. Dette har heller ingen direkte betydning for din rangering, men kan fortelle deg om det er en video som folk liker.

Hvor mange minutter videoen er har også begrenset betydning, da de fleste kun ser en del av videoen.

Det viktigste er at du finner den videoen du best mener kan hjelpe de som besøker siden din. Om du treffer riktig her vil mange av dine besøkende se hele videoen og benytte lenger tid på siden din en de gjør hos dine konkurrenter.

MPR Gruppen - Norsk kompetansehus innen regnskapsføring og revisjon

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)