Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Absolut billigste fragt mulighed udenfor EU og indenfor EU?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Super du kunne mine råd.  Fik du noget fornuftigt ud af at snakke med dem  - lad os endelig høre hvad du fandt ud af.

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jo, jeg har indtil videre fundet ud af følgende. 

Angående fragt, så skal jeg forvente cirka 30-40 kr/kg i fragtomkostninger i gennemsnit. Mere specifikt for min forespørgsel vil en 300-400 kr/enhed være et realistisk gennemsnit, taget med udgangspunkt i fragt af min. 1 palle til USA og efterfølgende distribueret ud til privatkunder.

Angående told, så fik jeg følgende svar: "Ifølge de internationale toldregler så skal de omhandlende produkter fortoldes selvom de foræres gratis. Produkter der kan sendes som ’samples’ skal være ubrugelige og det er der næppe tale om her." Vi kan altså ikke undgå told og jeg kan få mere specifikt svar såfremt jeg fremsender HS nummer/tarifnummer, hvilket jeg lige skal have undersøgt hvad er og fremsendt, såfremt muligt.

Mvh Mads R. Svendsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Umiddelbart lyder 30-40 kr/ kg lidt dyrt, når der ikke en gang er tale om direkte ekspres forsendelse.  Jeg har lige tjekket mine egne kurerpriser , jeg skal give inkl. olietillæg 46 DKK/ kg ved 12 kg til USA.   Jeg er ikke nogen specielt stor kunde, så har du mange pakker vil du kunne få en væsentlig bede pris.

Varekoden (HS) koden kan du finde i ved at søge i toldtariffen http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970 

HS koden er de 6 første cifre af varekoden i toldtariffen.

 

Du er velkommen til at sende en privat besked hvis du har brug for yderlige hjælp.

Hilsen

Ravn

 

 

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har du ret. Jeg vil i hvert fald lige huske på det, når vi skal ud og indhente de endelige priser for fragten. Som udgangspunkt er prisen på 30-40 kr/kg et overslag og vi har ingen mulighed for at komme med præcise informationer omkring destination og antal på denne side af crowdfunding kampagnen. Så jeg regner med de 30-40 kr nu til udregning af prisen på produktet og så håber jeg efterfølgende at kunne få det yderligere ned :)

Og mange tak for linket, omend det er en smule overskueligt, så tror jeg at jeg fik luret hvilken kategori produktet falder under.

Mvh Mads R. Svendsen,

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set at chilloutgames.co.uk har Royal Airmail - De giver kun 1 £ for at sende til Danmark.. Det er da vildt ;)

Aner ikke noget om det, men det kan måske være værd at undersøge.

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Mark..

Jeg tjekker det ud :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)