Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umoralsk eller etisk forkert at sælge følgere på Instagram? Din mening

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil meget gerne høre jeres mening om følgende

Er der nogen her der synes det er meget forkert at sælge følgere til brugere på Instagram? Gerne en mindre begrundelse med jeres svar:)

Tak på forhånd!

Fotsæt god dag

Mvh. Søren

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm... en ting er om det er uetiske/umoralske i det - det syntes jeg lidt det er men det har jeg nu ikke gjort mig så mange overvejelser om.

Noget helt andet, hvorfor skulle jeg eller en anden købe følgere?

At have 100.000 tilfældige følgere giver meget lidt, og ihvertfald nok en del mindre end 100 relevante følgere der er relevante for min forretning.

//Morten

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har svært ved at se noget uetisk eller umoralsk i det. Endnu sværere har jeg ved at se nytteværdien i købet.

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Kan godt følge jer. Og det ville da også være smart at kunne få 100 eller flere aktive følgere. Det kræver bare en hel del mere..:)

For mange brugere på Instagram gælder det om at være populær. At skabe sig selv et image. Men da mange finder det svært (og det er meget svært), vælger nogen at tilkøbe sig 1000, 5000, 10.000 eller flere følgere. Det er en nemmere løsning, og det er lidt der værdien i det ligger.

/Søren

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke nødvendigt med følgere der også reagerer på dine feeds. At have 1.000, 5.000 eller 10.000 inaktive følgere er der næppe noget særligt image ved.

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er vel nødvendigt. Men samtidig kan man også vælge at købe sig til likes.

I nogen tilfælde kan det hjælpe til med at få følgere, hvis der står man har mange følgere.

Man kan stille sig selv dette spørgsmål:

Du er inde på en instagram bruger med 16 følgere. Denne instagramprofil lægger billeder op af præcis din interesse.

Det samme gør en anden profil. Bortset fra den har 16.000 følgere.

Hvilken profil vælger du at følge?

Personligt vil jeg tænke at den med 16.000 virker mere professionel. Men det er også min tankegang. Og jeg mener bestemt heller ikke det nødvendigvis er den rigtige tankegang!:)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant :), spørgsmålet er så bare om din nytteværdi af at følge den med 16.000 er større end hos den der har det lavere antal?

De poster måske 5 gange i løbet af en uge. Den med 16 følgere har 4 likes, og det har den med 16.000 også. Hvilken ville du følge? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

For at give lidt input til dit originale spørgsmål, så vil jeg sige nej. Jeg synes ikke det er umoralsk eller etisk forkert for dig at sælge følgere eller likes, jeg syndes nærmere det i visse tilfælde kan være umoralsk at købe dem og "snyde" sig til toppen. Men jeg forstår også godt hvorfor det sker, især i visse brancher hvor ens image betyder alt (jeg har fornemmelsen af, at de fleste folk herinde dog ikke er i den brance).

Hvis bare du ikke er ligeså fishy som mange der sælger followers er, så synes jeg ikke du skal have dårlig samvittighed.

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Arguins, ja det er selvfølgelig rigtig nok:)

Men tak for svar til jer begge. Har så lige hørt i dag at det højst sandsynligt skulle være ulovligt at sælge følgere. Men er ikke sikker.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)