Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal NemID administrator have sit eget medarbejder NemID ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har oprettet et ApS og har i den forbindelse fået et NemID, hvor jeg er sat som NemId-administrator.

Skal jeg have et separat medarbejder NemId, eller er det fint nok med mit administrator ID ?

Grunden til at jeg spørger er at jeg kan underskrive nogle dokumenter, men der er et dokument fra banken jeg ikke kan underskive. Her bliver jeg bedt om at indtaste mit CPR-nummer, og så får jeg beskeden at det CPR-nummer ikke har lov til at underskrive.

Jeg har givet mig selv fuld adgang til alt i NemId-administrationen (den pågældende bank er ikke listet under finans).

mvh

Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du talt med banken? Min bank (Nordea) er overgået til at man IKKE kan logge ind med virksomheds nemID - og jeg mener det kommer til at gælde alle banker. Det har med hvidvask at gøre - og krav til at banken kan følge præcis HVEM der foretager transaktioner, og det kan de ikke se med samme sikkerhed med NemID for virksomhed som de kan med CPR nemID.

Jeg skal derfor logge ind med alm CPR nemID i banken og de har knyttet den til de forskellige erhvervskonti CVR til ApS selskaber som jeg har rådighed over

Kan det være det samme for dig? Ellers bør adm nemID række generelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for hurtigt svar.

Jeg jeg har talt både med erhvervsafdelingen og min egen kunderådgiver, og de skyder den frem og tilbage mellem hinanden.

Problemet ligger ikke umiddelbart i netbanken, men i E-Boks, hvor jeg kan underskrive nogle dokumenter fra banken, men ikke andre (når jeg bruger mit administrator ID).

Banken optræder ikke ikke administrationspanelet hvor jeg administrerer rettigheder til medarbejdere (mig selv) - og jeg har givet mig selv fuld adgang til alt hvad der er at få adgang til.

Jeg tror at jeg vil bede banken om at prøve at sende dokumentet igen. Erhvervsafdelingen siger at der kan sendes på forskellige måder fra afdelingerne, der så kræver forskellige rettigheder i den anden ende.

Jeg kom bare til at tænke på om det mon er fordi at jeg skal have et personligt medarbejder ID - på trods af at jeg figurerer med navns nævnelse i medarbejderlisten.

Står du der flere gange eller bare een gang i medarbejderlisten på din NemID ?

mvh

Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

EN gang - bruger kun adm nemID til alt - pånær som nævnt netbank hvor de vil have personlig nemID som så erhverskonti / aftale er knyttet til

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Alletiders. Tak for indsigten.

Jeg håber at det hjælpe at få banken til at gensende dokumentet.

mvh

Jan

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil jeg mene du skal , jeg skulle have medarbejder id , for at kunne foretage ting omkring lukning af virksomhed, også selvom jeg havde administrator id, så få dig et medarbejder id det går ok hurtigt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)