Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uopsigelige leje aftale på Restaurant (Indgåelse af kontrakt)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Folk.

Jeg har hørt man evt kan presse udlejeren ned i leje pris, ved at tilbyde en længere uopsigelige aftale. 
Men hvad vil være rimeligt nu om dage ?

Jeg tænker: Udlejer 20 år / Lejer 10 år ??

Vi taler om en restaurant der er været ledigt i 3 år.  

Ser frem til jeres respons.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden ting ...

Hvis man er i et erhversbeskyttet lejemål.  Er der vel ikke nogen grund til at lave en uopsigelige leje aftale på mange år ad gangen ?

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som udlejer kan jeg ikke lide dit ordvalg, men meningen er vel at du tilbyder udlejer noget andet end penge og det er attraktivt for din udlejer at få en længere uopsigelighed, men kun såfremt du har høj kreditværdighed, da dette vil påvirke udlejers finansiering. Er du nystartet eller af andre grunde endnu ikke høj kreditværdighed, så har uopsigelighed langt mindre værdi, men spørg udlejer, vi er til at tale med Smile

Held & Lykke

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Din fordel ved uopsigelighed er at udlejer ikke får et bedre tilbud/ønsker at anvende ejendommen til noget andet og dermed bede dig finde andre lokaler.

Overvej selv hvordan du vil have det, når du har investeret i lokalerne og fået en kundekreds og udlejer derefter beder dig pakke sammen med typisk 1 års varsel

Fra Århus
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bkonig

At "Presse" lyder også hårdt. Men har set ordet blive brugt flere steder her på Amino og at det er "Lejers marked

Kan godt se hvad du mener med kreditværdighed... 
Men du som Udlejer.... Hvad vil du anbefale mig som lejer at tilbyde af en uopsigelige periode ??

På forhånd tak. 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Korrekt, det er lejers marked såfremt lejer har god kreditværdighed, og husk, det er i realiteten ikke udlejer men udlejers bank du forhandler med.

Det normale i markedet er 3-5 år fra lejers side og 5-10 år fra udlejer, men det kan selvfølgelig aftales.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)