Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring finansiel leasing Dinero

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofiega:

Ok - altså for mig skal det bare været så enkelt som muligt.

Det ville jeg i hvert fald anbefale.

Sofiega:

Så med den operationelle leasing skal jeg bare betale ydelserne som en del af driften?

Lige præcis

Sofiega:

Og hvordan med aktivering og afskrivning af aktivet

Det er netop det du ikke skal gøre, ved operationel leasing er det kun ydelserne som bogføres.

 

Hvis du vælger at købe aktivet når leasingperioden udløber, så bogfører du købet som en småanskaffelse (hvis ellers det er under grænsen for småanskaffelser)

Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det lyder jo lige som noget for mig.

Kan jeg så afskrive på det når leasingperioden udløber?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofiega:

Kan jeg så afskrive på det når leasingperioden udløber?

I teorien, ja. Men beløbet du kan afskrive på er prisen for at overtage aktivet når leasingperioden udløber, så i det konkrete tilfælde kan der ikke afskrives mere end 1 kr. (derfor jeg skrev det skulle bogføres på straksafskrivninger/små anskaffelser)

Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at dette er et gammelt indlæg, men jeg har et spørgsmål i forhold til bogføring af leasing af en maskine - i princippet drejer det sig om finansiel leasing, men som jeg kan se af tråden, er det måske ikke nødvendigt at bogføre det som sådan?

Det drejer sig om et lille ApS, hvor der er blevet leaset en maskine til driften - engangsafgiften er 20.550,- ex.moms, og de månedlige afgifter er 2.053,- ex.moms i 60 mdr. Dvs. jeg kan jo ikke umiddelbart bogføre maskinen under "Småanskaffelser" - giver det således i dette tilfælde mening, at bogføre som operationel leasing, eller hvordan gøres det bedst/nemmest?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)