Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug EAN-nummer i SaaS web-applikation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ikke helt sikker på, at det er, det rigtige fora jeg har stillet spørgsmålet i, men jeg prøver alligevel. 

Jeg arbejder på en SaaS applikation, hvor det også skal være muligt for offentlige virksomheder, at benytte sig af den.

Det er meningen, at man skal betale for det man bruger en gang om måneden.

Så 5 x service = 500kr/md. Det er også meningen at brugerne, selv skal kunne skalere antallet af services. Så den ene måned skal brugeren betale 500,- og den næste måned skal de f.eks. betale 600,-

Ikke-offentlige brugere, melder bare deres kreditkort til og så vil pengene automatisk blive trukket. 
Her kommer spørgsmålet så. Hvordan fungerer det med EAN-numre? Skal man sende en faktura til den offentlige instans hvert måned og så vil pengene derefter blive betalt efter x antal dage, eller kan de tilmelde sig automatisk betaling.

Undskyld min uvidenhed.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersKlenke:
Skal man sende en faktura til den offentlige instans hvert måned og så vil pengene derefter blive betalt efter x antal dage

Hejsa Anders

Det ville helt sikkert være den model jeg ville vælge hvis jeg var dig.

Når det gælder det offentlige - og til dels også større virksomheder, så har de jo nogle helt faste interne processer efter hvilke de betaler deres regninger - her bliver det svært med et kreditkort hvor du bare trækker pengene - f.eks har de i det offentlige et 4-øjne princip der gør at der skal to indover til at godkende en betaling, De skal også have fakturaen elektronisk, sendt til deres EAN nr osv.

Så hvis du vil handle med dem, så skal du følge de processer og de krav de har, som f.eks en noget længere betalingsfrist end du ellers er indstillet på, det andet giver bare en masse bøvl og du risikere ikke at få dine penge - på den anden side så er det offentligt jo en god betaler, de har pengene (men måske ikke budgetterne) og de går nok ikke lige konkurs i morgen.

//Morten

Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for dit råd. Jeg vil gå videre med den model så.

Mine potentielle brugere vil være museer, så jeg slipper ikke udenom det offentlige og EAN numre, selvom det er mere omstændigt end et kreditkort. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, men til gengæld slipper du i det marked med bøvlet med at de ikke betaler

Held og lykke med det

//Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)