Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visioner og Missioner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino.
I stedet for og læse en helt masse tekst på flere forskellige hjemmesider af en ekspert eller andet lign. ville jeg lige høre jer herinde, iværksætterne selv, hvorfor det egentlig er godt at lave en vision og mission for sin virksomhed før opstart? Og hvordan kommer man bedst frem til det med sin virksomhedsidé?

Har I nogle gode råd?

God torsdag.

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper :) 

Vigtigt? ja, det er måske meget godt at vide hvad du arbejder hen i mod? Det er jo en slags målsætning - på kort og lang sigt. 

Personligt anbefaler jeg altid mine kunder, at have nogle klare mål, der er specificeret, så det ikke blot forbliver en tanke. 

Hvordan man kommer frem til dem, er der næsten uendeligt mange muligheder for, men her kommer et par råd: 

1. Sørg for at det ikke "bare" bliver generisk, som en enhver anden inden for din branche kunne have fundet på. F.eks. en tømrer: "Vi vil levere høj kvalitet, skabe god dialog mellem os og kunden" "vi vil den foretrukne samarbejdspartner"... bla bla bla. Det fortæller ikke rigtig hvorfor netop din virksomhed er unik.

2. Brainstorm; prøv at få udspecificeret hvad der gør din virksomhed unik i forhold til konkurrenter og brug det!

3. Dine visioner og misioner bør også være et led i din marketingplan. For dine målsætninger er med til at definerer din målgruppe, måden du, som virksomhed, agere eksternt.

4. Hvis du forestiller dig, at det er noget dine kunder skal have adgang til f.eks. på din hjemmeside, så få evt. nogle potentielle kunder til at læse dem igennem, og hør deres mening. De skal føle, at de kan identificere sig med din virksomhed, at de har en relation eller andet til dine mål og værdier. Det er jo tit det kunder også køber.

5. Dine visioner og misioner bør indeholde, hvordan du vil opnå dine mål.

 

Det kan godt tage lang tid, før du kommer frem til et endeligt resultat, som er spot on. Hvis du har behov for det, så vil jeg gerne hjælpe lidt på vej, ved at læse dem igennem, komme med input specifikt til din virksomhed etc. :) 

Ha' en dejlig dag! 

Anita 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Hansen:
Har I nogle gode råd?

Ja, læs en masse Wink

Eller i min personlige og korte version; Så er det vigtigt du ved Hvad det er for en virksomhed du vil lave og hvorfor du vil. Inputtet her er et vigtigt input til din forretningsplan/model, og dermed også til hvordan du vil sælge og vækste din virksomhed - er du ikke helt klar på det så kommer du til at blive styret helt af tilfældige beslutninger under vejs, og så når du heller aldrig i mål

Gav det mening ?

//Morten

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita og Morten. Tusind tak for responsen. Beklager jeg er så sent ude med svar, men der kom lige en vinterferie i vejen.
Jeg fik læst en del på det i ferien og er kommet frem med en plan, Anita. Hvis du har tid og lyst må du meget gerne kigge på den. Intet arbejde er gratis, derfor skal jeg nok betale prisen du tager for det selvfølgelig. Hvordan kontakter jeg dig?

Med venlig hilsen,

Kasper Hansen.

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper :) 

Send mig en mail på anita@farosmarketing.dk, så finder vi ud af det :) 

Jeg glæder mig til at læse det :) 

Med venlig hilsen 

Anita 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)