Hej, Amino. Har I nogle gode råd? God torsdag. |
Hej Kasper :)
Vigtigt? ja, det er måske meget godt at vide hvad du arbejder hen i mod? Det er jo en slags målsætning - på kort og lang sigt.
Personligt anbefaler jeg altid mine kunder, at have nogle klare mål, der er specificeret, så det ikke blot forbliver en tanke.
Hvordan man kommer frem til dem, er der næsten uendeligt mange muligheder for, men her kommer et par råd:
1. Sørg for at det ikke "bare" bliver generisk, som en enhver anden inden for din branche kunne have fundet på. F.eks. en tømrer: "Vi vil levere høj kvalitet, skabe god dialog mellem os og kunden" "vi vil den foretrukne samarbejdspartner"... bla bla bla. Det fortæller ikke rigtig hvorfor netop din virksomhed er unik.
2. Brainstorm; prøv at få udspecificeret hvad der gør din virksomhed unik i forhold til konkurrenter og brug det!
3. Dine visioner og misioner bør også være et led i din marketingplan. For dine målsætninger er med til at definerer din målgruppe, måden du, som virksomhed, agere eksternt.
4. Hvis du forestiller dig, at det er noget dine kunder skal have adgang til f.eks. på din hjemmeside, så få evt. nogle potentielle kunder til at læse dem igennem, og hør deres mening. De skal føle, at de kan identificere sig med din virksomhed, at de har en relation eller andet til dine mål og værdier. Det er jo tit det kunder også køber.
5. Dine visioner og misioner bør indeholde, hvordan du vil opnå dine mål.
Det kan godt tage lang tid, før du kommer frem til et endeligt resultat, som er spot on. Hvis du har behov for det, så vil jeg gerne hjælpe lidt på vej, ved at læse dem igennem, komme med input specifikt til din virksomhed etc. :)
Ha' en dejlig dag!
Anita