Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 2016 - åbningsbalance

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude

Jeg sidder her til aften, og bøvler lidt med at få flyttet data fra mit gamle regnskabssystem over i mit nye (C5).

Jeg prøver at lave en kassekladde, hvor jeg bogføre direkte på balancen, men af en eller anden uforklarelig grund, får jeg en dif i resultatet.

Er der nogen af jer der har prøvet det? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

overvej at lægge alle tallene ind i en excel med + kolonne og - kolonne - det vil ofte kunne vise forskellen. Jeg går ud fra, at dit gamle regnskab viser perfekt balance efter der er lavet årsafslutning, for ellers må du begynde der

Overvej www.agera.dk og få en online økonomiperson til at se på det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for det. Jeg må kigge forbi en revisor ;-)

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Connetix Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg roodet og roddet med det selv, og er nået frem til, at fejlen skyldes omvendt fortegn. Men her bliver jeg igen lidt i tvivl, for som jeg husker det fra min tid på handelsskolen, er kredit en indtægt i resultatopgørelsen og en udgift i balancen. DERFOR, år jeg går ud af året med et minus, står det som et plus i balancen, og derfor går aktiver og passiver ikke i nul.

Er det en fejl i C5, at den ikke selv tager højde for det, eller er det mig der er stået helt af? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej C5 laver ikke en fortegnsfejl. Resultatet i driften vises med et minus hvis man har overskud og så korrekt ned i C5 så det skal ikke være årsag til der ikke er balance hvis du har afsluttet året

Få en bogholder til lige at se på det online - du kan sagtens har lavet en fortegnsfejl på en eller anden måde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

C5 2016 laver ikke selv omvendt fortegn - du må jo gerne lave en debet postering på en af dine omsætningskonto. Det kan jo være du skal lave en kreditnota en dag fx

Kan du ikke få en åbningsbalance ud fra dit gamle system, som ikke vender fortegn? Hvis det er alle beløb den ganger med -1, så kan du jo lave hurtige formler i Excel for at få de rigtige beløb. Du er jo så heldig stillet at C5 2016 er fuldt integreret med Excel til ind- og udlæsning af data.

Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Fra  Bornerups Datacenter Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Døjer du stadig med dette? 

Vi kan hjælpe dig med dette. www.bornerup.dk/kontakt 

Ellers kan du se denne video: 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)