Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettet ApS

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

njr:

Tak for en masse gode inputs. Jeg må hellere få indskudt de resterende 40.000 kr. med det samme.

Lige en helt anden ting. Jeg har lige snakket med et forsikringsselskab i dag og ville have priser på en ansvarsforsikring, som jeg troede var lovpligtigt. Han sagde at det var det ikke, da jeg er den eneste som arbejder i virksomheden og udfører konsulentydelser? Synes at alle skriver herinde, at det er lovpligtigt? 

Vh

Tal med nogen hvordan du bedst gør - så det kommer til at virke som evt udlæg under 2015 og kapitalen er OK (du skylder jo det udlæg så) eller hvordan det bedst undgås at ses som aktionærlån selv i kortere tid - vigtigt

du skal sige arbejdsskadeforsikring - den er lovpligtig også når du er eneste - også selv om du ikke fik løn eller havde omsætning - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html  Ansvarsforsikring er ikke lovpligtig men lidt sjovt forsikringsmanden ikke lagde to og to sammen :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det prøver jeg.

Tak for alle dine svar John..

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det læses på startvaekst så synes jeg ikke at de skriver det er lovpligtigt:

Arbejdsskadeforsikring for de ansatte

Ifølge arbejdsskadesikringsloven har enhver arbejdsgiver, der ansætter personer til at arbejde for sig her i landet, pligt til at tegne en arbejdsskadeforsikring, der gælder for de ansatte, herunder familiemedlemmer.

Der er dog ikke pligt til at tegne arbejdsskadeforsikring for medarbejdende ægtefæller, der frivilligt kan lade sig forsikre. Tilsvarende kan selvstændige erhvervsdrivende frivilligt tegne en forsikring for dem selv.

En arbejdsskadeforsikring sikrer, at ansatte, der kommer ud for en arbejdsulykke, eller deres efterladte, kan få erstatning og godtgørelse.

Arbejdsskadeforsikringen skal tegnes, hvad enten arbejdet er lønnet eller ulønnet, varigt eller midlertidigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo bare læse mit link hvor der er link til alt - det du læser her er for personlig virksomhed  (de hedder selvstændige) og IKKE for ejere af selskaber der fungerer som ansatte og ikke selvstændige-

Det står TUDEklart i mit link hvis du læser det - der er også i det link til arbejdsskadestyrelsen som styrer den lov:

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx  


Og der står CITAT:

Ejere af aktieselskaber A/Siværksætterselskab (IVS) og anpartsselskaber ApS er ikke selvstændige i arbejdsskadesikringslovens forstand. Selskabet er en selvstændig juridisk person, som skal sikre de personer, der arbejder for selskabet - herunder også ejeren, når denne arbejder for virksomheden. Dette gælder uanset om pågældende er lønmodtager eller får løn ved overførsel at overskud fra virksomheden. Det gælder også uanset om selskabet ikke har et reelt økonomisk overskud.

Hvis ejeren af et A/S, IVS eller ApS udfører arbejde i A/S'et eller ApS'et, IVS'et  vil personen derfor være omfattet af arbejdsskadesikringsloven på samme vilkår som en  almindelig ansat.
Derfor har A/S, IVS  og ApS pligt til at sikre ejeren som de øvrige ansatte mod arbejdsskader ved at oprette en arbejdsskadeforsikring og tilmelde sig Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES).

Det er ikke muligt fravælge arbejdsskadesikringen for ejerne af A/S, IVS  og ApS",  Citat slut.


Der er også i mit link klart svar om holding og alt og at den skal findes uanset løn og omsætning - her mit link igen - http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

Du kan bare læse det du får. Du gør dig selv skade ved at google rundt og finde gale ting, eller TRO man bare kan hæve penge osv-  Du skader dig selv hvis du ikke tager de rigtige råd, for man kan læse så meget forkert, hvis man googler. Få en ordentlig rådgiver - revisor eller andet når du er usikker frem for bare at google - for det går ikke godt her heller 
Du nævner bare nogle få forhold, men med mangel på kendskab og råd, kan du få lavet alle mulige fejl, selv lave årsrapport med masser af fejl, glemme skattekonto check, glemme digital postkasse - glemme offentligt ejerregister. Jeg siger IKKE du gør det, men frygten må findes, og det er synd 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da man i et selskab (IVS, APS, A/S) indsætter en direktør (det gør man i tegningsreglen og det står også i vedtægterne) så er det bydende nødvendigt at direktøren (også selvom han er ejer) har en ansættelseskontrakt. Dermed har man ansat sig selv, og da du er ansat i selskabet skal der være forsikring.

Jeg forstår ikke alt tuderiet omkring de her forsikringer for de koster jo ikke en bjælde. ?  1800 årligt pr næste må da være til at overkomme. Jeg er lige ved at tro at jeg betaler det samme for min fritidsulykkeforsikring privat! 

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke prisen jeg tænker på. Det er bare mig, der lige skal ind i hele den her juridiske verden :-) Tak fordi I er så hjælpsomme.

God dag.

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Jeg forstår ikke alt tuderiet omkring de her forsikringer for de koster jo ikke en bjælde.

Ret så enig men mange starter IVS og får et chock - Skal man betale for en bankkonto - er der krav om forsikring - hvad hvad det nu, bod for for sent regnskab og jeg fik ikke en gang advarselsbrev (nej det lå i din digitale postkasse som du ikke havde oprettet og ikke checket) - bod for manglende ejerregister - jamen lavede ham der stifte dog ikke det

En checkliste ved stiftelse som gjorde stifterne opmærksom på alle de pligter de trods alt nu har - bank, forsikring -ejerregister - digital postkasse - frister moms - årsraport - selvangivelse - pligter ved tab af mere end halv kapital  osv var et ønske fra mig - en man ikke kom uden om at skulle sætte flueben ved - punkt for punkt - så man var gjort opmærksom på alt det mest basale

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)