Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden vil ikke betale da kunden mener der mangler dokumentation

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en større kunde som skylder lidt over 7000 kr eks moms. Kunden vil ikke betale, da kunden siger der mangler dokumentation og aftale grundlag. Har sendt dokumentation for kunden har bestilt (Kunden har bestilt tekster), og sendt dokumentation for de er afleveret plus dokumentation for, flere steder kunden har brugt dem på nettet. Alligevel vil kunden ikke betale da kunden siger der mangler aftale grundlag. Hvad mere dokumentation skal der bruges?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Send en rykker til kunden hvor du gør det helt klar at såfremt han ikke betaler inden x dage, vil sagen uden yderlige varsel blive overgivet til retslig inkasso. Det er vigtigt at du oplyser at det vil ske for hans regning.

Send rykkeren både som mail og brev ( få en indleveringskvittering hos posten) så har du dokumentation at brevet er sendt. gem en kopi af brevet.  

Betaler kunden ikke sender du sagen til direkte til retten som småsag. http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx 

 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Send en rykker til kunden hvor du gør det helt klar at såfremt han ikke betaler inden x dage, vil sagen uden yderlige varsel blive overgivet til retslig inkasso. Det er vigtigt at du oplyser at det vil ske for hans regning.

Send rykkeren både som mail og brev ( få en indleveringskvittering hos posten) så har du dokumentation at brevet er sendt. gem en kopi af brevet.  

Betaler kunden ikke sender du sagen til direkte til retten som småsag. http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx 

 

Sendte rykker 2 ud i dag og rykker 3 ud om 10 dage , men hvornår kan jeg sende det i fogedretten? 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne have skrevet på den første, at hvis beløbet ikke faldt før en rimelig frist, ville sagen gå direkte til inkasso. De tre rykkere er et maks. ikke et krav.

Når du HAR meddelt, at sagen sendes til inkasso efter en frist, kan du også gøre det...

Og ja, du skal skrive, at det vil medføre udgifter for kunden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du i 2. rykker oplyst at retlig inkasso er for skyldners regning?  Der er intet krav om at du skal sende 3 rykkere. 

Så vidt jeg husker skal sagens sendes til Civilretten når skylder gør indsigelse mod kravet.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen kan ikke sendes i fogedretten når din kunde bestrider kravet. Du er nødt til at lade sagen gå via byretten først. Billigst og mest enkelt via Ravns link.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Har en større kunde som skylder lidt over 7000 kr eks moms. Kunden vil ikke betale, da kunden siger der mangler dokumentation og aftale grundlag. Har sendt dokumentation for kunden har bestilt (Kunden har bestilt tekster), og sendt dokumentation for de er afleveret plus dokumentation for, flere steder kunden har brugt dem på nettet. Alligevel vil kunden ikke betale da kunden siger der mangler aftale grundlag. Hvad mere dokumentation skal der bruges?

lyder som det han efterlyser er et sted hvor I har talt pris inden. Ofte vil man jo sætte en pris på forhånd for teksten - per ord eller opgave eller andet. I mangel af det vil det nok mere være noget med at vise, at I har aftalt du skal udføre arbejdet som du jo kan bevise sammen med kundens brug tilmed  - og at prisen ikke er totalt tosset og det kan du så bare tage i en småsagsproces som beskrevet tidl. og også her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
yder som det han efterlyser er et sted hvor I har talt pris inden. Ofte vil man jo sætte en pris på forhånd for teksten - per ord eller opgave eller andet. I mangel af det vil det nok mere være noget med at vise, at I har aftalt du skal udføre arbejdet som du jo kan bevise sammen med kundens brug tilmed  - og at prisen ikke er totalt tosset og det kan du så bare tage i en småsagsproces som beskrevet tidl. og også her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

Jeg er enig med John om at der måske er en anden løsning. 

Måden jeg har håndteret disse mellemværende er lidt utraditionelt - men effektivt. 

Jeg arrangere et fysisk møde, velforberedt med print af materiale som dokumentere min sag grundigt (mail korrekspondance, print af hjemmesider hvor de bruger dit produkt på etc). 

----------------- MANUSCRIPT ---------------------

På det fysiske møde gør jeg det klart, at jeg blot lige vil vende denne faktura - som jeg har en hard-copy med af fakturaen

Først, så vil jeg spørge grundigt indtil, hvordan det rent faktisk går med kunden, kundens forretning etc. Venlig snik-snak, hører om kundens udfordringer, forretning etc. Meget positivt. For ikke at sige super positivt. 

Dertil, bryder jeg ind og siger noget i retning af; Jeg kommer jo idag, fordi er lidt ked af denne faktura - så jeg vil egenligt godt lige vende det med dig - og jeg tænkte det nok lige var bedre at tage den face-to-face. 

Vi aftalte d. x kl: 15:03 at jeg skulle skrive om dette - hvilket jeg leveret d. x kl: 10:31. Og jeg kan se i allerede har glæde af mit produkt her(print af hjemmeside).

Vi aftalte denne pris, i telefonen lige i starten af december. 

Jeg vil så nødigt sende din faktura til Inkasso etc. Jeg vil langt hellere lige vende det her med dig, så jeg er sikker på at jeg får flere gode ordre fra dig i fremtiden. 

-------------------------------------------------------

At du har nosser til at håndtere det på denne måde, giver respekt. Rigtigt meget. Selv folk der ikke kan betale får respekt for dig, og rykker dig lidt op på listen i priotet over hvad de sætter til betaling - og kryber til erkendelse og siger jeg kan betale det den og den dato - i 2 rater etc. 

Det her er langt bedre end inkasso. Jeg har prøvet det her 8-10 gange - med en successrate på 100%. Den ene gang var det tæt på 100.000 kr.

Lidt personlige relationer giver meget. Selv hvis han ikke kan betale dig, kender han måske en ny kunde til dig - hvor han vil skamrose dig til - som du kan tjene meget mere på end dit mulige tab. 

Investere i folk, istedet for at sende inkasso-varsler - som højst sandsynligt ikke vil virke alligevel. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt fin løsning Jannik - absolut enig i at det ofte er super med et møde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de andre - altid godt med en face to face drøftelse.

Hvis I ikke har aftalt pris, så har kunden - hvis han ikke er forbruger - pligt til at betale det, som du forlanger, medmindre prisen er urimelig - og det skal der  meget til for at den er, og det er kunden, som har bevisbyrden.

Da du har givet kunden en 10 dages frist, så kan du allerede nu indlevere stævning til retten - Udgangspunktet er, at du skal stævne, da kunden har gjort indsigelse - Du kan altså ikke indlevere et betalingspåkrav. Det der sker ved indlevering af betalingspåkrav er dog blot, at retten henviser sagen til civilretten.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)