Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

18 råd til at få succes med din business

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

På min sneste tur til det store udland var jeg ude for at shoppe med et par venner, og der lagde jeg virkelig mærke til, hvor stor forskel der kan være på arbejdskultur.

Når jeg trådte ind i en af de store kædetøjbutikker, så værdigede ekspedienten knapt nok mig et blik – det var tydeligt, at ekspedientens ikke havde det forkromede overblik og skulle agere ud fra, om forretningens tal på bundlinjen var iorden.

Senere hen på turen vandrede jeg forbi en kinesisk eet forretning, der solgte alt – ja alt fra rejsetasker til klovnemasker. Udenfor denne frretning sad en ældre kinesisk kvinde – og hun råbte konstant om forretningens tilbud til de forbipasserende. Hun arbejdede hårdt for at sælge foretningens varer.

Jeg vil vædde 1.000 kroner på to ting.

Den kinesiske kvinde arbejder (eller gør det gerne) 16 timer om dagen, 7 dage om ugen uden at brokke sig.
Ekspedienterne herhjemme tager fri alle de dage de kan og brokker sig over den lave løn.
Det er iøvrigt svært at være en fuldstændig beundrer af det kinesiske samfund, men der er ingen tvivl om, at de har mange og hårde arbejdstimer.

Så det inspirerede mig til at skrive om, hvordan man får succes med sine forretninger. Her er 18 råd.

1. Fridage er for tabere
Ja du læste rigtigt, fridage er for tabere. Du vil aldrig få succespå en fridag. Du har ingen chance for at vinde i et væddeløb, hvis du ikke stiller op. Du vil aldrig høre en succesfuld forretningsmand sige: “JEg er ked af det, det er lørdag, jeg har fri. Ring igen på mandag.” Du får ikke fridage, du indtjener dem på sigt, og det sker ikke i de første fem år som selvstændig. Succesfulde forretninger tager mange af dine timer, og hvis du ikke arbejder i dem, så er der andre der gør. Det gør jeg, og det gør den kinesiske kvinde, jeg nævnte foroven. Hun har sikkert skaffet et hus til sin familie med hendes arbejde, mens tøjbutikkernes ekspedienter stadig får

2. penge fra deres far for at supplere deres dårlige arbejdsmoral. Reglen er: Hvis du er vågen, så arbejder du. Vær altid på.
Arbejd 16 timer om dagen, 7 dage om ugen
Hvis du er vågen, så arbejder du – uden undtagelser. Det er nemt, nemt, nemt. Du skal bare møde op og passe dit arbejde. Hvis du er der hver dag, så er du foran “konkurrenterne”. JEg har skrevet konkurrenter i gåseøjne, fordi hvis de ikke arbejder 16 timer daglige hver dag i ugen, så er de ikke at betegne som konkurrenter. Så har de allerede banet vejen for dig. Arbejd, arbejd – og arbejd så lidt mere, nu du er igang.

3. Arbejd på dit projekt konstant
Du kan ikke starte to iværksætterprojekter på samme tid og få succes med dem. Det sker bare ikke. Fokusér på én ting. Når din første forretning giver overskud, så kan du gå igang med dit næste projekt. Start aldrig på to på samme tid, for så vil igen af dem fungere. Arbejd med en ting af gangen og giv ikke op, før arbejdet er færdigt.

4. Al din energi skal bruges på arbejde
Jeg vil sige det samme igen og igen – det er ikke svært. Det vil bare kræve alt af dig. Hvert eneste del af ddin energi skal bruges på at udvikle din forretning/iværksættertrang. Du skal finde tid til at træne, du skal finde tid til venner, kæreste eller barn, men din business bør være din 1. prioritet.

5. Besættelse og arbejdsmoral slår talentet
Du kan overhale en talentfuld/doven person, hvis du er besat af og dedikeret til dit arbejde. Men talen+besættelse+arbejdsmoral slr alt på denne jord. Find ud af, hvad du er god til, for at få de bedste resultater. Men i de fleste situationer er det vilje, og ikke færdigheder der gælder.

6. Kunden har ikke altid ret
Nogle gange har dine kunder ikke ret. Nogle gange har de en dårlig dag og har brug for at lade det gå ud over andres følelser. Det er deres, ikke dit. Dårlige kunder kan smutte væk.

7. Dine ansatte har ikke altid ret
Du kan ikke altid vælge dine ansattes side frem for dine kunders.Nogle gange har de ansatte ikke ret eller er dårlige mennesker. Du bliver nødt til overveje den enkelte sag.

8. Lad være med at være enig med en dårlig kunde frem for en god ansat
En dårlig kundeer ikke lige så meget værd, som en god ansat. Så vidt jeg ved, så kan en dårlig kunde bare smutte. Livet er for kort til at imødekomme mennesker, der vil give dig problemer. Hvis du giver god service, så beøver du ikke tage dig af dumme mennesker der vil give dig problemer. Der er masser af gode menneskersom vil have og sætter pris på din service eller dit produkt.

9. Det er ikke værd at miste en god kunde fremfor at have en dårlig ansat
Nogle virksomheder er dumme nok til at holde med deres ansatte frem for deres kunder. Hvis du blindt holder med dine ansatte, så vil de ikke have noget problem i at skabe problemer (for sjov) i den tro, at de ikke kommer til at stå til ansvar,

10. Dårlig kundeservice er dårligt for fiorretningen
Husk altid at kundeservice er et arbejde, men det er ikke dit arbejde. Lad dine ansatte gøre arbejdet. Hvis du har en dårlig ansat, der behandler kunderne dårligt, så skal du fyre den ansatte omgåendede.Personligt vil jeg ikke købe noget som helst ved en butik der har dårlig kundeservice. Også selvom jeg rent faktisk havde lyst til at købe en ting. Jeg vil gøre mit til at virksomheder med dårlig kundeservice til at gå bankerot.

11. Folk er i deres følelsers vold, så du skal holde fast
Dem der er skrøbelige følelsesmæssigt agerer ikke på logik, så du skal ikke agere agere deres psykolog. Hvis du giver folk lige, hvad de vil have, vil det oplære dem i at være røvhuller og få det lige som de vil have det. Det er en stor fejl at give dårlige kunder lige, hvad de vil have.

12. Tag den lette vej
Den nemme vej er næsten altid den bed bedste vej at gå. Folk forsøger hele tiden at gøre tingene sværere. Men at gøre tingene sværere og sværere er det samme som at gøre dem umulige. Hver gang folk spørger mig: “Er det, alt du laver? Wow, burde du ikke lave meget mere?” Svaret er nej. Tag den lette vej, det er som regel den bedste vej, og den der giver mest i løn.

13. Vær klog nok til at gøre det simple
Den bedste virksomhed tager den nemmeste rute fra A til B – en direkte rute. Virksomheder uden retning gør tingene komplicerede og ender op med at gå fra A til A i en cirkel. Kun en tåbe forsøger at gøre nemt arbejde ytil noget svært. Du vil have resultater – så det er lige meget om du tager den nemme vej for at få resultater. Faktisk er det dumt at tage den svære vej for at få de samme resultater.
14. Lyt ikke til dumme mennesker
Du vil hele tiden få råd uopfordrede råd af dumme mennesker. Ignorér dem. Hvis disse tåber vidste, hvad de snakkede om. Så arbejdede de for dem dem selv og ikke for andre. De eneste mennesker der er værd at lytte på er dem, der er mere succesfulde end dig. Folk, som ikke er succesfulde, er jaloux, misundelige og bitre. Formålet med deres “råd” er at få dig ned på deres niveau. Kun en succesfuld person kan blive glad på andre succesfuldes vegne. De lavere klasser vil altid være misundelige. Så lyt kun til dem med succes (og tag endda deres råd med et gran salt).

15. Stol på din mavefornemmelse
Der er en grund til, at din forretning er din forretning – du fandt på ideen, du fandt et beov i markedet og du gjorde din plan til virkelighed. Du behøver ikke at lytte til andre end dig selv. Bortset fra dig, er der ingen der ved, hvad der sker indeni dit hoved.

16. Lyt ikke til, hvad dine kunder vil have
Hvis dine kunder vidste, hvad de ville have, så ville de selv producere og ikke konsumere. De har ingen anelse om, hvad de vil have, før de får det fortalt eller køber det.

17. Stol på din forretningsplan, stol ikke på intetanende kunder
Du er den visionære, det er de ikke. Du er foran de andre – de er bagud og forsøger at indhente dig. Som forbrugere vil de aldrig indhente lederne.

18. Stol på, at folk passer deres arbejde – stol ikke på dem
Folk med en lavere bevidsthed leder efter tillid. Du behøver ikke at stole på folk, du skal blot have tillid til, at folk vil være sig selv. Du er nødt til at have tillid til, at folk passer deres arbejde. Du behøver ikke at gøre dem fortroligmed din kode til dit dankort, hvis det ikek står i deres jobbeskrivelse. Bekymr dig ikke om tillid – tillid er for børn. Bekymr dig om, om folk passer deres job. Hvis du er fortrolig med dit liv til dem, så er det en bonus – det er ikke en nødvendighed. Jeg stoler ikke på mange af de menensker, jeg gør forretninger med. Hvis du betaler mig, så er vores forhold godt. Hvis ikke, så er vores forhold ikke godt.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skyder lidt dig selv i foden med det indlæg der.. 1) Dine ankertekster er sindssygt lange. Har du nogensinde hørt om nogen, der søgte på Google efter alt det du har klistret over dine links? 2) Duplicate content. Alt der står på dit indlæg her, det står også på din egen side. Sådan noget er Google ikke helt så glad for.

kennyg10barca:
17. Stol på din forretningsplan, stol ikke på intetanende kunder

Jeg bruger en del tid på at spille spil, og nogen af de folk bag, skider højt og helligt på deres kunder, spillerne, ved ikke at lytte til dem. De gider ikke høre, hvad brugerne vil have, men laver hvad de kan få solgt. Det har kostet et par firmaer dyrt i form af lukkede spil, fordi folk til sidst stoppede med at betale. Forbrugerne kan have rigtig gode ting at sige, som man i det mindste bør tage til eftertanke.

Og så lyder nogen af dine tips som en garanteret vej til stress. Super, sygdom!

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Helsinge
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine råd siger at man skal arbejde 16 timer hver dag uden fridage? Må give Jonas ret i at det her lyder mere som en guide til at gå ned med stress, frem for at få succes.

Råd nummer 16) lyder også helt hen i vejret, du får det til at lyde som om at kunderne ikke har nogen normal tankegang. Man kan da som et eksempel sagtens spørge sine kunder om de foretrækker noget frem for noget andet, eller sende spørgeskemaer ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da ikke andet end sludder, hvorfor klistre det op her?

- NEJ, man skal ikke arbejde 16 timer om dagen 7 dage i ugen! Det er da fuldstændig vanvittigt - gør du selv det? Og hvis du gør, kan du så helt seriøst sige at du når dobbelt så langt end alle dem der "kun" arbejder 8 timer om dagen 5-6 dage i ugen? Nej, det gør du ikke. Det handler om at arbejde smart, sørge for at lære sit håndværk og elske hvad man laver. Det kommer man uendeligt meget længere end at piske sig selv i laser.

- Hvis du bruger alt din energi på arbejder har du ikke noget tilbage til venner, familie og fritid. Uden det kommer du heller ingen vejne, og hvis du gør er det i sidste ende ikke meget værd og et kæmpe spild af tid. Det bliver et sørgeligt liv.

Jeg kunne jo næsten gå igennem alle dine "råd" men jeg tror pointen er klar - de råd er kort sagt ubrugelige. Hvis der er nogle nye folk der læse den her tråd så lad værd med at lytte for meget til dem. Selvfølgelig skal der lægges en masse hårdt arbejde i at kører en forretning, men lad vær med at slavepisk dug selv! 

Hold da op hvor har jeg lyst til at skrive en stil om den der gang sludder...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Zalong Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg nøjes med at lytte til nr 14 😏

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool Også mig. Det virker klart som det bedste råd jeg kan bruge. 

Fra Helsinge
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror faktisk at hele pointen med disse råd er at vi skal ignorere alle andre end 14. :)

Man kan da ihvertfald håbe, fordi stort set alle de andre er da helt hen i vejret.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)