Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO venlig URL

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg synes at jeg får mange forskellige svar på dette spørgsmål når jeg søger på google, så derfor vil jeg prøve at få et lidt bedre her.

Hvilken URL struktur er bedst i forhold til SEO?

domænenavn.dk/produkt

domænenavn.dk/kategori/produkt

Er i herakiet vigtigt eller er en kort og præcis URL vigtigere?

Og hvad hvis man har underkategorier?

På forhånd tak.

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt sikkert sige den første, hvor kategorien ikke er med.

Hvis du har et produkt feks a.html som kan være i flere forskellige kategorier, så vil det, hvis du har /kategori/ med i linket, have flere links til det samme produkt.

feks.

domænenavn.dk/sommer/a.html

domænenavn.dk/strand/a.html

Begge disse links peger på det samme produkt.

Derfor vil det være bedre med domænenavn.dk/a.html da der så kun er eet link til produktet, uanset hvor mange kategorier det er i.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - det giver mening! :-)

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Derfor vil det være bedre med domænenavn.dk/a.html da der så kun er eet link til produktet, uanset hvor mange kategorier det er i.

Den anbefaling skal nok nuanceres lidt:

- hvis der pga. et låst CMS eller (kikset) indholdsstruktur på websitet er flere URL'er til den samme webside og
- hvis du ikke samtidig forhindrer indeksering af disse duplicate content sider ved robots tags eller bruger canonical tag

- så ja, undgå URL-foldere med kategorier.

Ellers er udpluk (der er mange) af anbefalinger omkring SEO- og brugervenlige URL'er:

- så kort og så præcis som mulig.
- URL struktur afspejler indholdshierarkiet.

Anbefalet URL-struktur afhænger også af:

- antal websider: er der mange, som i 100+, er det som regel godt med URL-foldere.
- antal indholdstemaer dit website favner: er der flere indholdstemaer, er det godt med URL-foldere med kategorier.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Væk med kategorien, den korste mulig url er bedst.

Tilmeldt 13. Aug 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige slå fast, at Google og de andre søgemaskiner tager vurdering af, hvor specifik din URL er. Så i mange tilfælde vil den korteste og mest præcise URL, være den bedste løsning.

Men det er vigtigt at du, efter den første skråstreg i dit www.ditdomæne.dk/????, vurderer om en produkt- eller anden indholdskategori er relevant for Google.

En årsag til hvorfor man sætter en yderligere opdeling på, er typisk hvis man har meget indhold, da man via yderligere opdeling og gennem et Sitemap giver søgemaskinerne et nemt overblik over siden, fremfor hvis alt blot er kastet ind på hjemmeside, uden yderligere kategorier.

Så synes du selv at en yderligere opdeling giver mening, så vil Google også.. Men du synes at den er overflødig, så drop den.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Men hvad er "meget indhold" -?

Jeg har en webshop og jeg har 1000+ produkter. 

Er det nemmere at komme til at ranke højt på den kategori lige efter domænenavn.dk? Vil google tillægge den større vægt?

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også sett mange ulike meninger om dette, men jeg støtter de som mener at man lager URL så kort som mulig, samtidig som man bevarer relevansen.

Om du har tid og mulighet til det vil jeg anbefale å selv gå inn og lage URL for hvert enkelt produkt. 

På denne måten vil du kunne lage en URL som får frem hovedpoenget for dette produktet, og styre det mer i den retning du mener er i tråd med din søkeord-analyse for det aktuelle produktet.

MPR Gruppen - Norsk kompetansehus innen regnskapsføring og revisjon

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)