Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning ved civilkøb

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvis jeg køber et elektronisk produkt af min ven, som importere dem privat fra Kina, har jeg så nogen form for garanti/reklamation som skal dække udgifterne hvis produktet går i stykker?

Det vil nemlig være meget billigere for mig at købe det hos ham, fremfor ved en erhvervsdrivende forhandler som jo skal yde garanti/reklamation. 

L. Duus 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle fordelen være veda at importere dem fra din vej som importere dem privat være?? Du kan da ligeså godt selv importere eller? 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi jeg ikke kan købe dem til samme pris, da han køber flere hjem ad gangen og derved får han mængderabat.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ven skal som sælge give dig 2 års reklamationsret. Skal du sælge dem videre, og køber du dem privat, så har du stadig denne at trække på, men det er altså din ven, som yder den...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad - så skal vennen jo så være importregistreret ellers er det ikke lovligt hvis han gør det med videresalg for øje. 


Han skal så give dig reklamationsret i 2 år når du ejer den

Hvis du sælger videre erhvervsmæssigt - så overtager du forpligtelsen overfor den du sælger videre til - men 2 nye års reklamationsret

Skulle du sælge videre - og det ikke er erhvervsmæssigt = som hvis du sælger din brugte sofa - så er det stadigt din vens oprindelige forpligtelse der gælder for varen

Det handler om - at importerer man med videresalg for øje så SKAL man være importregistret og sælger man med videresalg for øje og ikke bare som del af privat indbo så skal man give reklamationsret

Pas på kopivarer og falsk CE mærkede produkter http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannnover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er fuldstændig enig med de andre - Da din ven køber ind med henblik på videresalg, så er han erhvervsdrivende og så er han forpligtet til at give dig 2 års reklamationsret jf. købeloven, da du køber med henblik på brug som privat person (et forbrugerkøb).

Købeloven gælder i øvrigt selv om der ikke foreligger et forbrugerkøb, men i så fald kan reglerne herunder ansvarsperioden aftales reduceret.  

Noget andet er, at du måske rent moralsk ikke bør gøre reklamationsretten gældende, da din ven nok har svært ved at reklamere i forhold til en kinesisk leverandør + han måske bare gør dig en vennetjeneste ved at du kan købe til den pris, som han kan få ved indkøb af flere. Men moralske spm. er jo op til ens egen samvittighed mere end et spm. om jura.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)