Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil gerne snart starte en webshop, men synes det er svært at finde rundt i. 

Hvilket er til at anbefale?
1) Selv at lave sin hjemmeside med Wordpress etc.

2) Købe/betale månedligt for en webshop, som er lavet af et firma - fx Dandomain osv. 

Jeg vil mene, det er relevant at tilføje, at jeg hverken er computer- eller programmørgeni - dog ved jeg godt nogenlunde, hvordan opbyggelse af webshop fungere (specielt med brug af google og hjælp fra bekendte)

Jeg kan bare frygte, at hvis jeg skal lave min egen webhop, vil det fjerne fokus fra mit produkt - det er vel nemmere at få et firma til det?

Tak for jeres tid.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er modtaget - tusinde tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det lyder fedt at du gerne vil lave en webshop.

Der er rigtig mange muligheder og udbydere inden for det område. Derfor vil jeg helt klart anbefale at du læser lidt om de forskellige for at finde ud af hvad der passer til dine behov.

Der er f.eks. Wordpress, Shopify, Magento, WooCommerce, Wix og mange andre.

Jeg vil klart anbefale at du selv er inde over hvordan din webshop skal se ud. Hvis du laver den selv, så vil du lære utrolig meget som du kan bruge fremadrettet med den.

At du laver den selv gør også at du kan gøre den meget mere personlig og imødekomme den stil du ønsker den skal have i forhold til dog og dine produkter. Jeg mener ikke at det fjerner fokus fra dine produkter at du selv laver den, fordi dine produkter vil ikke sælge hvis kunderne ikke føler sig trygge når de besøger din side. Med mindre de er meget billige i forhold til konkurrenterne.

Håber det hjalp lidt :)

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det er de færeste der kan lave en webshop selv, der er så mange ting der påvirker at et design ser korrekt ud på forskellige platforme. Ud over det er der et stigende focus på hastighed fra googles side. Opensource projekter som Woocommerce og andre lider under at være langsomme. At eje noget selv, kræver et stort ansvar, der ikke nogen der løser dine problemer for dig, du skal selv tage ansvar og kan du ikke selv finde ud af tingene er du nød til at hyre folk.

Her på amino er der rigtig mange der anbefaler at "eje" selv, jeg vil dog fraråde det og tage udgangspunkt i det faktum at som du siger ikke er nørd/computergeni. Der er en god chance for at en hosted løsning er passende for dig. 

Når du skal have en lej løsning er det også vigtigt at tænke over at finde en løsning, hvor du selv uden kendskab til html/css kan ændre alle tekster i shoppen, det er nok ikke så sjovt at leje en løsning og man skal bruge en masse tid på at lære om ftp/sftp, ftp clienter, ip addreser, ssl certifikater, html
filer/Css filer mv. Det er selvfølgelig fint at lære de ting, men som nystartet handler om at få sin butik online hurtigt og billigt og derfor at kunne gøre så mange ting selv uden at være it-nørd. Realiten er at der ikke er så mange systemer, der løser disse problemstillinger på en tilfredstillende måde.

Jeg har set at Tictail er blevet anbefalet flere gange her inde, jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har stort kendskab til systemet. Jeg har prøvet det og jeg kunne ikke finde ud af hvor jeg opdaterer og ændrer mit design alla hvad man gør i Shopify og Weebio, jeg lagde dog mærke til at det var rigtig let og ligge produkter ind, dog virkede det mig en anelse for "simpelt" Hvis man kan lide deres designs og deres pristruktur så kan man jo prøve det.

En anden mulighed er Shopify, de har rigtig mange kunder og det har de bla, fordi det er nemt og let at sætte en webshop op uden kendskab til html/css det kombineret med flotte templates(subjektivt) og lave startudgifter gør nok at mange starter her. Går du shopify vejen kan du få det du har behov for, dog skal du huske at når du betaler 200 om  måneden er det en meget skrabet model, deres strategi er at du skal tilføje apps, som du så skal betale yderligere abonnenemt for. Ud over det har de transaktionsafgift der starter ved 2%.

Tictail og Shopify er ikke danske løsninger, du får ikke dansk support, du får ikke danske templates mv.

Jeg syntes at der har manglet en Hosted løsning i Danmark, som løser nogle af de problemstillinger som Shopify og Tictail løser. Det er netop derfor jeg har lavet Weebio, da min fornemmelse var at der var et hul i markedet for en dansk løsning, hvor man selv kan tilpasse en eksisterende template, hvor det er let at oprette produkter, hvor du selv kan rette alle tekster og er der noget du ikke selv kan finde ud af, så kan du hjælp PÅ DANSK uden at skulle betale for en påbegyndt udvikler time. Og du behøver ikke være betalende kunde får at få support, du kan prøve systemet og har du brug for hjælp er vi der, vi svarer dig hurtig og tager dine drømme seriøst.

Tag et kig på Smartwebs, Dandomains, Shoporamas,Tictails gratis templates og tag bagefter et kig på Weebios. Vi har måske Danmarks største udvalg af gratis templates. og hver uge kommer nye til.

I denne uge har vi lavet http://twowheels.weebio.dk og en anden variation her http://xtreme.weebio.dk og lige nu arberjder vi på denne template http://fashioza.weebio.dk

Du kan se alle vores templates her http://www.weebio.dk/themes/all 

Jeg ønsker dig held og lykke med dine planer og uanset, hvad du vælger, så synes jeg du skal prøve de forskellige systemer inden du beslutter dig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias - tusinde tak for hjælpen.

Det er klart, at jeg gerne selv vil have en finger med i spillet mht. min webshop.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - mange tak for det lange og utrolig hjælpsomme svar.

Din/jeres webshop ser yderst spændende ud - det vil jeg gerne høre mere om.

Kunne jeg logge dig til at smide en mail til mig ang. oplysninger mm?

mrkasperfriis@hotmail.com

Endnu en gang tusinde tak - håber at høre fra dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
Jeg kan bare frygte, at hvis jeg skal lave min egen webhop, vil det fjerne fokus fra mit produkt


Du har jo selv givet svaret :-) (Y)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

1) Selv at lave sin hjemmeside med Wordpress etc.

Hvis du vælger at gå denne vej, så har jeg faktisk lavet en gratis 30 min video om netop dette - hvordan du kommer igang med det basale. 

Men det kommer meget an på hvad dine ambitioner er. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

1) Selv at lave sin hjemmeside med Wordpress etc.

Hej Kasper

Har du erfaring med WordPress og generel webudvikling? Hvis nej, så vil jeg anbefale dig at enten at kigge imod en hosted løsning, eller få professionel assistance. Det handler selvfølgelig om dine ambitioner.

WordPress rummer et utal af muligheder, hvorigennem du kan skabe dig en salgvenlig og moderne webshopløsning, hvor du kan tage kontrollen. Grundet WordPress ekstreme popularitet bliver der løbende udarbejdet mange tusind plugins og temaer der kan benyttes efter behov. Dette gør at du virkelig har mulighed for at sætte dit eget præg på webshoppen, fremfor at benytte en standardskabelon til design. 

Du er velkommen til at tage et kig på vores referencerliste. Her ser du en masse hjemmesider og webshop der er udarbejdet i WordPress. Endvidere er du velkommen til at smide mig en mail hvis du ønsker at høre mere ind til dine muligheder med WordPress. Fang mig på simon@erhvervshjemmesider.dk

God søndag :) 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)