Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkomst år.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  One Bad Foot.dk Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har et kort spørgsmål, jeg arbejdede sidste år 2½ måned fra ca. 15/10 til 31/12 som freelancer på en tidsbestemt kontrakt. lønnen blev først udbetalt d. 5/2-16.

Jeg har spurgt virksomheden i hvilket år lønnen bliver indberettet til Skat, dvs. i hvilket år skal jeg betale b-skat? 15 eller 16? virksomheden har ikke meldt tilbage endnu.

Hvad siger i, hvilket år skal virksomheden indberette lønnen? Jeg vil gerne ha´det afsluttet nu her, så jeg ikke skal tænke videre over det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bestemt mene 2015 hvis arbejdet er udført og leveret 2015. Du skriver løn som ikke stemmer med freelancer - for der ville det være honorar og indberetning som bidragspligtig b-indkomst - og jeg går ud fra det er det du mener og derfor 2015.  Er det mod forventning løn så 2016

vh John Hannove

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er løn du har fået udbetalt så er det udbetalingstidspunktet, der er afgørende - her 2016.

Hvis det er tale om et honorar så gælder retserhvervelsesprincippet. Det vil sige det tidspunkt som det er aftalt betalingen skal falde (det om uanset om den reelt bliver betalt).

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  One Bad Foot.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig honorar jeg modtager, og jeg skal selv indberette b-indkost til Skat. Så det er indkomst år 2015 Smile

Men tak for dit hurtige svar John.

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  One Bad Foot.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Whiskey for dit hurtige og fyldestgørende svar.

Der ikke aftalt nogen betalingsdato udover at kontrakten siger seneste 5 dage efter endt arbejde, men det sker aldrig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fyrst_dk:

Det er selvfølgelig honorar jeg modtager, og jeg skal selv indberette b-indkost til Skat. Så det er indkomst år 2015 Smile

Men tak for dit hurtige svar John.

altså firmaet skal indberette B indkomsten - ikke du selv. Honorar skal altid indberettes af den der betaler - du kan slet ikke selv indberette i årsopgørelse rubrik 12. Der vil stå - at hvis du ved fejl ikke kan se alle beløb skal du omg kontakte arbejdsgiver der skal indberette http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html  men den tror jeg du er med på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  One Bad Foot.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Firmaet indberetter, men jeg indbetaler selv b-skatten. Det er mig som ikke forklare mig godt nok. Undskyld.

Men jeg holder øje med rubrik 12 om de indberetter det beløb de skal, så der på længere sigt ikke bliver problemer.

Vh. Kim

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)