Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjule breadcrumbs

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I min shop har en 3 steder som viser hvor kunden befinder sig:
- Menuen(highlighter/active/current der hvor man er. Ulempe at de naturligvis ikke ser underkategorien)
- Sidebar-menu med alle hoved og underkategorier(highlighter/active/current der hvor man er)
- Breadcrumbs

Spørgsmål:
Har det nogen som helst indflydelse på google SEO, hvis jeg bruger: display: none(eller visibility, color: samme som baggrund, font-size:0 eller andet), for at skjule breadcrumbs fra kunden?

Begrundelse:
Hvor et produkt lægger i flere kategorier, fx. x, y og z og du går ind i z kategorien, så vil den vise i breadcrumbs at jeg er i x. Misvisende for kunden og derfor ikke særlig brugbart. Har tilpasset koden, så menu og sidebar-menu dog viser den rigtige kategori og derfor stemmer breadcrumbs og highlightede/active/current links ikke overens og tænker at det kunne være rart helt at droppe at vise breadcrumbs til kunden, nu de har de 2 andre steder at se hvor de er

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg ikke anbefale dig at gøre. Google noterer kritisk alt, hvad der er på siden, men som ikke vises. 1 ting gør måske ikke noget, men hvis det ligner et mønster for Google, så bliver du straffet.

Men du kan fjerne koden med Breadcrumb fuldstændig, så det slet ikke bliver renderet og dermed ikke skrevet ud i browseren. Det vil jeg klart anbefale dig at gøre.

Hvis du ikke selv kan ordne det, er du velkommen til at kontakte mig.

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

1. Så du siger at du syntes det er bedst for seo, at jeg helt fjerner breadcrumbs?
2. Hvis jeg sætter breadcrumbsfarven til samme farve som baggrunden. er det skidt?

3. Hvis jeg sætter breadcrumbs-font-size til 0. er det skidt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ja, både for SEO, for load tid (igen SEO), osv

2. Det er 100% skidt for Google, at du sætter tekst = baggrundsfarve, det har slået meget store sider ud af Googles index før

3. Jeg vil tro det er samme resultat som nr 2 uden at have læst om nogle konkrete eksempler. Min anbefaling er derfor nr 1.

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Gør google noget med at breadcrumbs stien ændre sig, alt efter hvor man kommer ind i produktet fra? Et produkt kan godt lægge i flere kategorier. Duplicate content?

Jeg har nemlig mulighed for at ændre breadcrumbs med js efter siden er loadet. Har google kun interesse i slutresultatet?

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ekstra kommentar: produktets url er altid den samme, det er bare breadcrumbs som ændre sig:

kommer kunden fra .dk/herre/ og åbner .dk/produkt/unisex-tshirt, så vil deres breadcrumbs være noget ala "hjem > herre". kommer de fra .dk/dame/ og åbner det samme produkt, så er urlen fortsat: .dk/produkt/unisex-tshirt, men breadcrumbs har ændret sig til "hjem > dame".

giver det dulicate content eller andet som er skidt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan jeg ikke se, hvordan det skulle være et problem. Mange ting vil kunne ændre sig på en side, og det er ikke noget der på nogen måde kan opfattes misvisende eller som forsøg på at snyde den ene eller anden part. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)