Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering fra holding.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan er reglerne mht fakturering fra et Holding.

jeg har et drift selvskab med en branchekode og et Holding med tilhørende branchekode. Hvordan er reglerne mht at udføre noget helt tredje og så fakturere via Holding? 

Jeg snyder jo ikke nogen.

mvh.

Morten

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Comonnie:

Hej.

Hvordan er reglerne mht fakturering fra et Holding.

jeg har et drift selvskab med en branchekode og et Holding med tilhørende branchekode. Hvordan er reglerne mht at udføre noget helt tredje og så fakturere via Holding? 

Jeg snyder jo ikke nogen.

mvh.

Morten

Hej Morten,

Der gælder som sådan ikke nogen begrænsningner i forhold til hvad et selskab må/kan levere, at selskabet oprindeligt har været brugt til holdingaktivitet ændrer ikke herpå.

 

Du må gerne fakturerer fra dit holdingselskab, dog skal du self iagttage momsregler, særskilt bogholderi, huske korrekt cvr-nummerfakturaen.

 

Sidst skal du lige huske på hvis du sender en faktura imellem holding og datter, så skal det ske på armslængde vilkår (altså det må ikke bruges til at flytte indkomst kunstigt imellem selskaberne)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er større beløb og noget der skal gentage sig, så bør du måske kigge på om Holding skal ha noget med i formåls paragraf/vedtægter og evt ekstra branche kode

+ bemærk at Holding næppe er momsregistreret som udgangspunkt og måske afhængigt af beløbene så kan blive momspligtigt + er det mellem holding og et datterselskab så skal du være MEGET omhyggelig med at det kan påvises prisen og arbejde er helt som det ville være mellem alle andre 3. parter - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

det er beløb i størrelses ordenen +1 mill Over en periode på 6-8 måneder. Vil du råde til at få bi branche og evt andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja over en mio så bi brnace eller ny hoved måske baåde nye og en for holding og også se på formål i vedtægterne

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ja over en mio så bi brnace eller ny hoved måske baåde nye og en for holding og også se på formål i vedtægterne

vh john hannover

Fuldkommen enig med John. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)