Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop - Makeup!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Idéen om at opstarte en webshop begejstrer mig mere og mere, derfor søger jeg råd her, for at få styr på alt det basale. 

For lige at præsentere mig selv, så er jeg 17 år og er går i øjeblikket i 2.g! 

Indtil nu, har jeg læst en del på nettet om moms, CVR, udgifter og generelle tips. Jeg har allerede to i min familie, som ejer webshops, men vil godt have styr på min sag, før jeg præsenterer noget overfor dem! En af dem er en dygtig programmør, derfor vil hjælp til udbygningen af selve hjemmesiden også være let tilgængeligt for mig. 

Hurtig beskrivelse af min idé til en webshop: Den skal tage udgangspunkt i makeup, til fornuftige priser, hvor der importeres mærker der ikke er velkendte i de danske butikker, men derimod internationalt. Eksempelvis, så har makeup gurus popularitet på youtube vokset gevaldigt gennem årene og lysten efter at eje samme de produkter der bruges i videoerne, er vokset ligeså. Idéen kom til mig, da jeg igennem det seneste år har været medlem af diverse danske makeup gruppe på facebook og gentagende gange, så har der været en bred utilfredshed om visse brands ikke findes her / sælges til overpriser på danske hjemmesider

Jeg har så blot et par spørgsmål! 

IMPORT AF VARER - Jeg forstår, at man kan tage til kontakt til leverandører. Men jeg tænker, ville det ikke være en mulighed at købe varer fra hjemmesider udelandsk og herefter kunne sælge dem i sin webshop? Er det ulovligt?

Der er visse amerikanske hjemmesider, som jeg har tjekket ud, hvor man der igennem kan få fragtet sine varer hjem via ShopUSA, så der ingen problemer opstår med told! Eksempel, så lavede jeg et lille regnstykke.

Der er et brand, som der ikke fås i Danmark, men så småt er ved at overtage diverse sociale medier. De sælger læbestifter til $6 pr stk. Hvis jeg køber læbestifter for 2000kr, så har jeg købt 50 læbestifter. For at få disse fragtet hjem til Danmark, så koster det yderligere 1130kr gennem ShopUSA. 2000+1130/52=62,6 kr pr stk, det vil så være gennemsnits prisen. Det er ikke en dårlig pris at sælge læbestifter for, specielt ikke nogle, som der er opstået hype omkring. Men hvordan opstår et overskud så? Er det tilladt at hæve pris efter efterspørgsel? 

SKAT - Jeg kan så vidt forstå, at man ikke behøver at registrere sig med hensyn til moms, hvis ens omsætning er under 50.000. Men hvad med hensyn til skat? Hvis man køber varer med henblik på at videre sælge, så skal man jo betale skat, men hvor meget og igen, hvordan opstår et overskud? Jeg forstår at skat er muligvis ikke lige så nemt at forklare i få ord, men hvis en kunne muligvis blot forklare generelt med hensyn til skat og ens salg, så ville det være super!

ER DET REALISTISK? - Jeg er stadig 17 og har ikke alverdens penge at smide ind i projektet. Jeg er heldig at kunne sløjfe nogle udgifter på grund af min familie, men der er jo visse, som ikke kan opløses ved hjælp af kontakter. Alle former for råd er velkomne! 

Jeg har også læst flere debatter herinde, det er nogle super gode og hjælpsomme svar der bliver givet, derfor ville tænkte jeg også, at jeg ville oprette en debat specifikt om min situation! 

Tak til alle jer der læser dette lange indlæg:) 

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :) 

Spændende idé! Jeg ville personligt tage fat i ShopUSA og forhøre omkring evt. lavere indkøbspriser/samarbejde. Måske bruger de en anden leverandør! Altså undersøg grundigt om der skulle være mulighed for at indkøbe til en lavere pris. :) 

Endvidere ville jeg tage fat i John Hannover - Han har vist styr på alt det skattemæssige/økonomiske i det :)

http://johnhannover.blogspot.dk/ 

Jeg kan nok bedre hjælpe videre med markedsføringen på det danske marked, når du kommer så langt er du velkommen til at kontakte mig - Også selvom du blot har brug for gode råd :)

/Anita 

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, først og fremmest synes jeg det er fantastisk, at du har mod på at starte din egen webshop. Hvis du køber en vare i USA, er det lovligt at sælge den i Danmark, hvis varen er lovligt at importere. I dette tilfælde, er der tale om makeup og det ser jeg ingen problemer med. Men du kan altid søge råd og vejledning hos Dansk Erhverv, SKAT for import af varer fra udlandet. Hvis du fragter varerne hjem med ShopUSA, kan vi altid undersøge med vores kontakt hos SKAT og tolderne. Mht. den samlede fragt, told og moms, vil jeg gerne hjælpe dig i gang på bedste vis. Og jeg kan ligeledes udspecificere, hvad der er fragt, told og moms. Da der er tale om makeup, er det en relativ lille pakke, forstået på den måde, at det ikke har den store vægt og derfor er det billigt at fragte hjem fra USA med fly. Når det gælder importmomsen, kan vi udarbejde en momskvittering, således du kan få momsen retur i dit regnskab. Tolden er meget lille på makeup, men for at kunne give dig en mere præcis beregning, har jeg brug for lidt mere information. Kontakt mig gerne på dk@shopusa.com eller 70345036. Mange venlige hilsner Michael Boye, ShopUSA

Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopUSA: Beklager det sene svar, skulle lige hjem fra skole + arbejde! 

Det lyder alt sammen rigtig godt og tak for at smide en kommentar! Jeg vil ikke love for meget, før jeg har alle detaljerne og selve udviklingen af hjemmesiden på plads, men jeg vil snarest muligt kontakte jer, når jeg har noget mere konkret at præsentere. Så har I også mere at forholde jer til. Det lyder alt sammen lovende, føler jeg er kommet et skridt tættere på! Tak:) 

Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anita Faros: Mange tak, det vil jeg gøre:)
Det vil jeg, når jeg engang får gjort min idé mere konkret! Tak igen! 

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme! Det vil jeg se frem til :) Ha' en dejlig dag :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)