Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefordel fra Enkeltmandsvirksomhed til IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Fra  Vi Laver Regnskab IVS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer
Jeg står i den situation at vi skal hjælpe en kunde med at oprette et IVS(er det styr på for nu).

Derfor har min kunde spurgt om der er nogle skattefordele ved at flytte ting(aktiver) fra enkeltmandsvirksomheden til IVS? 
Umiddelbart er det vel kun virksomhedsskat mod personlig skat, som er anderledes eller er der andet som kan være en skattefordel?
Med venlig hilsen
Lasse Lykke-Sørensen
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må ikke lave nuværende firma med cvr nr om til et IVS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

dels vil han risikere goodwill beskatning i enkeltmands hvis han stifter IVS (kan kun kontantstiftes) og sælger aktiver over efterfølgende - dels er der ikke en personlig skattefordel - heller ikke likviditesmæssigt som han ikke også kunne få ved at benytte VSO i enkeltmands og endeligt er der faktisk jo en række bagdele ved selskab frem for enkeltmands-  hurtigt nævnt  krav om erhvervskonto som kan kost - lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejeren uanset løn og omsætning - ikke få kørepenge som fradrag kun som skatteindberettet udbetaling og kun når der er reel løn

Se forskelle her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  

Han skal bestemt ikke ha selskab for skat alene eller for at spare - men for hæftelse (evt for den kan som godt også være personlig overfor bank og lev. i selskab) og f.eks at lette partner indgang- Skattemæssigt er det en stor fordel at evt underskud fratrækkes personlig indkomst i enkeltmands modsat i selskaber hvor det kun kan bruges fremadrettet mod kommende overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)