Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til mit tøjmærke

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har gået i lang tid med tanker omkring flere forskellige tøjdesigns, som jeg nu vil gøre noget ved. 

Jeg er helt ny indenfor branchen og har derfor ingen erfaring mht. design af tøj(få produceret nogle skitser), oprette et netværk inden for branchen, finde mulige producenter osv. 

Mit tøjdesign henvender sig primært til unge mænd og befinder sig indenfor kategorien street wear.

Jeg søger derfor et par gæve personer, der kan hjælpe mig op fra bunden med. Jeg vil være meget taknemmelig over for ethvert indlæg/henvendelser, der nu måtte komme på denne tråd, da jeg ønsker at komme i gang med at få mine tanker omsat til virkelighed. 

Vh. Frederik 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står også at det er de fysiske butikker der er hårdest ramt . Og der tænker jeg på høje husleje , lønninger , div udgifter kontra indtjeningen.

Online salg , webshop er anden ting, og så handler det også om hvilke prisklasse dine varer ligger i . Folk gider ikke betale overpris for en f.eks Polo shirt , som kan købes for to cifret beløb.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jo, jeg er godt klar over, at det er en branche, hvor de fysiske butikker er hårdt ramt og konkurrencen er stor. 

MEN jeg har i sinde at starte en webshop og IKKE en fysisk butik. Her har jeg ikke udtrykket mig korrekt i mit indlæg :-)

Prisniveauet på mit tøjmærke er premium, men ikke high end, så priserne vil ikke være voldsomme. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:
hvor de fysiske butikker er hårdt ramt og konkurrencen er stor. 

Det godt nok lidt naivt at tro det kun er fysiske butikker der er ramt, Det er jo hele branchen der er ramt.  Det fremgår jo også af linket fra PWC at producenterne er ramt.  Men hensyn til webshops så kan man jo dagligt her på Amino  se 2-3 der vil starte webshops og egen produktion af tøj, hvordan tror du det vil påvirke markedet med alle disse nye shops der skal kæmpe om de samme kunder!     

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

En del af årsagen er store gode nethandlere som slår igennem (næppe de mange helt små der slet ikke rykker i markedet) og så valuta

RMB og HK$ har taget på i værdi over flere år (til de lige nu taber noget igen) Det har betydet at alt tøj der fremstilles i KINA (og flere lande i Asien der følger RMB, eller HK$ eller US$ for den sags skyld, er steget 20-25% i fremstillingspris - samtidigt med at priserne på dansk marked ikke er steget særligt

Dansk mode klarer sig godt - stadige fine væksttal, mener senest 6% men er under prispres fra mange webshops - inkl Tyske Zarlando og svenske Ellos - og mangel på mulighed for at lade priserne gå med op

Jeg er enig i, at det er meget svært at komme til at leve af nye selvstændige tøjmærker. Omvendt, hvis man holder sig til ikke at skabe gæld af betydning, så er det en god lære og nogen kommer jo videre trods alt, men det er ikke en let walk-over kan jeg garantere.

Det samme gælder for ure og iPhone gadgets og tilsvarende i endnu højere grad -da disse  tilmed ofte sendes direkte fra Asien og kæmpelagre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, tak for jeres svar. 

Det er super dejligt med de input, som i kommer med mht. branchen. Det afskrækker mig dog ikke fra, at starte mit eget tøjmærke. 

Er der nogle, der kan hjælpe mig med lidt erfaring/viden omkring, hvordan jeg kommer "i gang"?

Fra Sunds, Herning
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik!

Da jeg selv lige er begyndt at designe tasker, kan jeg stærk anbefale, at have dine designs 100 % klar. Hvis du ikke selv kan tegne/designe dit tøj, så eventuelt find en der kan hjælpe dig med det :) det er et godt “første step” på vejen.

- det bliver meget lettere at komme i kontakt med en producent/systue, når du med det samme kan vise dem dine, forhåbenligt, fede designs.

Det er i hvert fald det jeg selv har erfaret, og kan sætte mig 100 % ind i dit sted, så håber det var en lille hjælp :)

Held og lykke!

Mvh Katrine 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Tak for dit svar! Jeg kan ikke selv tegne skitser af mine designs(endnu). 

Hvad gjorde du ifbm. design af dine tasker? Tegnede du selv skitserne, eller hvordan fik du evt. hjælp til dette?

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er muligt, men jeg tænker at man kunne prøve at kontakte designskolen. Måske der er nogle studerende der kunne hjælpe dig til en fornuftig pris, evt. Som en del af deres udannelse...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)