Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKATs sikkerhedsstillelsesordning (mht. import af varer)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål. Det som der kaldes for SKATs sikkerhedsstillelsesordning (som åbenbart er det de fleste virksomheder der importerer gør brug af) er det noget der kun sker når man fx importerer store varer ind via skib eller lignende hvor man selv skal tage imod varen når den kommer til Danmark?

Med andre ord. Hvis man bestiller en lille kasse som leveres til døren og DHL fx tager sig af det, så går det vel ikke igennem SKATs sikkerhedsstillelsesordning da DHL selv tager sig af tolden og levere direkte til ens adresse. Har jeg forsået det korrekt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skal importere vare fra lande udenfor EU skal virksomheden være importør registreret hos SKAT. For at blive det skal du tage stilling til hvordan du vil stille sikkerhed for tolden, der er tre muligheder: sikkerhedsstillelsesordningen,  kontakt betaling eller anden sikkerhed. Fordelen ved sikkerhedsstillelsesordningen er at du Strats efter indfortoldningen kan tage varen i brug. Langt de fleste firmaer vælger sikkerhedsstillelsesordningen.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ame:
Med andre ord. Hvis man bestiller en lille kasse som leveres til døren og DHL fx tager sig af det, så går det vel ikke igennem SKATs sikkerhedsstillelsesordning da DHL selv tager sig af tolden

Speditøren forstår selve indfortolningen, men tolden vil blive opkrævet af SKAT den efterfølgende måned.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn, jeg tror der er et eller andet jeg ikke helt har forstået så. 


Indfortoldning tager DHL sig åbenbart af, men hva' er forskellen på indfortoldning og told?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er "indfortoldning" udfyldelse af papirarbejde i henhold til told, hvor SKAT så vil opkræve tolden fra dig senere og DHL bare vil opkræve et gebyr fordi de udfyldte papirarbejde altså "indfortoldning" - har jeg forstået det korrekt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ame:
på indfortoldning

Det er selve "papir arbejdet" og det fysiske arbejde med at få varen gennem tolden. Indfortoldningen resultere i at der som regel skal betales et beløb i told for varen, denne told opkræves af SKAT hos dig i den efterfølgende måned.

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh ok. Nu forstår jeg det korrekt. Indfortoldningsgebyr = hvad DHL fx har taget for arbejdet med at udfyr papirarbejde.

Told = skal betales til SKAT men på et senere tidspunkt.

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ame:
Nu forstår jeg det korrekt. Indfortoldningsgebyr = hvad DHL fx har taget for arbejdet med at udfyr papirarbejde

Normalt tager DHL ikke noget for indfortoldningen da det er inkluderet i pakkens pris.   Post Danmark tager 165 kr. for indfortoldning.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh ok

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)