hej. jeg har et spørgsmål ang returvarer, jeg sælger strømpebukser, og de er jo pakket fint ind fra en start og kan ikke efter åbning, pakkes ind som nye igen. men hva gør jeg, hvis en kunde køber, prøver, og ikke kan passe den. Skal de tages retur, selvom de ikke kan sælges igen. jeg har pt gjort det, men det giver jo et tab. så vil jeg gerne høre, hvis en kunde returnere sin varer, og skal have penge tilbage, skal kunden så også have portoen tilbage...? alt købt på webshop. mvh Sara |
Hej Sara
Ved fjernsalg har kunden lov til at pakke varen op for at undersøge/prøve den. Du kan ikke nægte at tage varen retur selvom den er pakket op.
Ved den type varer du sælger vil jeg ikke mene du kan fratrække noget til at dække en evt. værdiforringelse, idet det må være butikkens eget ansvar at en vare er i en emballage, der kan anvendes til varen igen.
Kunden skal have det fulde beløb vedkommende har betalt tilbage, også porto.
Kunden skal selv betale returporto.
Mvh
Karsten