Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returvarer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

jeg har et spørgsmål ang returvarer, jeg sælger strømpebukser, og de er jo pakket fint ind fra en start og kan ikke efter åbning, pakkes ind som nye igen.

men hva gør jeg, hvis en kunde køber, prøver, og ikke kan passe den. Skal de tages retur, selvom de ikke kan sælges igen. jeg har pt gjort det, men det giver jo et tab.

så vil jeg gerne høre, hvis en kunde returnere sin varer, og skal have penge tilbage, skal kunden så også have portoen tilbage...? alt købt på webshop.

mvh Sara

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sara

Ved fjernsalg har kunden lov til at pakke varen op for at undersøge/prøve den. Du kan ikke nægte at tage varen retur selvom den er pakket op.

Ved den type varer du sælger vil jeg ikke mene du kan fratrække noget til at dække en evt. værdiforringelse, idet det må være butikkens eget ansvar at en vare er i en emballage, der kan anvendes til varen igen.

Kunden skal have det fulde beløb vedkommende har betalt tilbage, også porto.

Kunden skal selv betale returporto.

Mvh
Karsten

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Karsten. .mit næste spørgsmål er så. Kan jeg forlange at selve embellagen skal være åbnet uden skade, altså at den er åbnet som den bør, uden revner.
Og kan jeg forlange at varen uanset set hvad skal retuneres, før kundnu får penge igen. Her tænker jeg hvis der er hul i strømpebukser fra en start.
Mvh sara

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej emballagen må åbnes og med mindre der er tale om en æske der bare lig kan åbnes eller pose uden noget specielt så kan du ikke forlange uskadt emballage men skal ha måde selv at give det ny emballage

Hvis du kan påvise der med sikkerhed ikke var hul i strømpebukser fra din leverandørs/din side vil det være klar nedskrivning - men herregud - for et par strømpebukser er det meget tvivlsomt om du gavner din forretning ved ikke bare at se at få returneret et par

Du vil få for mange ærgrelser hvis du skal gå i for små sko i en webshop. Du må sørge for at varen er super godt beskrevet - også str mæssigt og så vil du ikke ha mange retur, men du skal helt enkelt fra start regne nogle % spild ind til besværlige kunder - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, for god orden skyld vil jeg lige skrive at jeg har haft butikken i et år, og jeg har altid returneret og har det som mit specieale at kende produktet så godt som muligt og derved bedst beskrive str. men disse spørgsmål er bare nogle jeg ikke kendte de rigtige svar på, så har bare handlet som jeg selv syntes jeg står inde for. Mvh sara

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder på ingen måde rimeligt at kunden skal have fuld pris tilbage.

Varen er da klart brugt når den kommer retur, og selv om det er sjældent jeg går i strømpebukser :), mener jeg da at vide at de ligger pænt pakket ind i butikkerne med størrelses angivelse på, og at man der IKKE lige kan få lov til at prøve dem først ?? 

Så skal de da heller ikke kunne det i en webshop.

Jeg vil da også nødigt købe et par til fuld pris, som f.eks John har prøvet med halv svedige stænger :)

Skal vi så også til at købe " brugte" underbukser

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det er nemlig lige nøjagtig den situation jeg mener.. nemlig at de kommer heller ikke kan prøves i en butik og så afleveres igen hvis de er for små.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Under de forhold som du beskriver, synes jeg på ingen måde at du stiller dig urimeligt overfor forbrugeren. Dog kunne du ydermere gøre det, at du i dit checkout-flow, såfremt forbrugeren har indsat en strømepebuks/lign. i indkøbskurven, en lille besked om "returret bortfalder ved ibrugtagning af produktet" og så, af pædagogiske årsager, et link til en underside, hvor du forklarer årsagen hertil - det kunne jo fx være hygiejniske årsager :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Arne G.:

Under de forhold som du beskriver, synes jeg på ingen måde at du stiller dig urimeligt overfor forbrugeren. Dog kunne du ydermere gøre det, at du i dit checkout-flow, såfremt forbrugeren har indsat en strømepebuks/lign. i indkøbskurven, en lille besked om "returret bortfalder ved ibrugtagning af produktet" og så, af pædagogiske årsager, et link til en underside, hvor du forklarer årsagen hertil - det kunne jo fx være hygiejniske årsager :)

Vedkommende som er uenig i mit opslag, inviteres til at deltage i debatten og komme med sit bud på, hvordan situationen løses bedst muligt. Det er hvad man normalt betegner som en dialog :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)