Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsendelse af varer til udlandet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at opstarte et hobbyfirma, og det går meget godt indtil videre. Dog har jeg det problem at de fleste af mine kunder kommer til at være fra England og USA, og forsendelse er jo efterhånden blevet ret dyrt. Jeg ville fortrække at mine vare kunne trackes under forsendelsen, da varerne dermed er forsikret, hvis nu det skulle gå tabt i posten. Dog har jeg ikke fundet noget billigere alternativ en post danmarks 275kr, hvilket ikke kan betale sig. Er det på nogen måde muligt at få tracking eller forsikring på breve? Varerne kan sendes i en normal boblekuvert og vejer ikke mere end 200 gram, så det ville derfor være billigst bare at sende dem som breve. Hvis jeg gør dette, er jeg bare ikke sikker på, hvordan jeg vil tackle tabte eller ekstremt forsinkede varer.

Hvordan ville I tackle dette? 

tak på forhånd :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :


Prisen på en pakke til USA afhænger af hænger af hvor mange pakker du sender årligt. Der findes mange alternativer til post Danmark f.eks UPS, DHL, Fedex  osv..  Det bedste du kan gøre er at bruge en speditør der har en storkunde aftale med kurerfirmaerne.

 

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit svar! :) 

Da det er et hobbyfirma, jeg er igang med at opstarte, og da varerne er håndlavede, kommer jeg nok ikke til at sende mere end 2-4 pakker/breve om måneden. Vil en speditør stadig være relevant?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg kan forstå, at du udelukkende forsøger at sende pakkepost. Hvis indholdet ikke har stor værdi, kan du også sende som et maxibrev. Til usa koster et maxibrev på ca 200g. hhv. 60/46kr (afhængigt af A eller B post). Derudover kan du for 78kr ekstra sende som rekommanderet, hvor modtager skriver under for modtagelsen. Da du ikke bedriver nogen stor virksomhed, kan du ganske enkelt bare hente blanketterne hjemmefra, udfylde dem og tage dem med ned på det lokale posthus (ikke alle tilbyder rekommanderet): http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Folgesedler/postkvittering-f1.pdf

husk ligeledes, når det skal uden for EU, at udfylde en tolddeklaration - de fås som små grønne klistermærker på posthuset. 

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Arne! 

Så bare lige for at være helt sikker, så er et maxibrev forsikret (til et vidst beløb), hvis det sendes som rekommanderet post?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

OzzyTheChipmunk:

Tak for svaret Arne! 

Så bare lige for at være helt sikker, så er et maxibrev forsikret (til et vidst beløb), hvis det sendes som rekommanderet post?  

Til et vist beløb ja, men det er ikke voldsomt. Du bør se under punkt 4.4: http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Forretningsbetingelser/breve-udland-1.pdf 

Men igen skal du også tænke på, at de fleste forsendelser jo ankommer. I forbindelse med rekommanderede maxibreve, er den store fordel at du får en kvittering på at modtageren har fået forsendelsen i hænde og samtidigt har track&trace på den :)

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen! 

Synes ikke at jeg kan læse nogle steder, at rekommanderet post også har track&trace, er dette noget nyt eller? 

Jeg undskylder for min uvidenhed, det er dejligt at kunne stille spørgsmål og blive klogere ;) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sender rekommanderet, påsættes en lille stregkode (som klistermærke) som registreres hver gang maxibrevet går igennem et nyt processkridt i forsendelsen. Ved hjælp af dette track&trace nummer, er det muligt at spore forsendelsen :)

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak, du har virkelig hjulpet mig meget. 

Så er forsendelsesspørgsmålet i hvert fald ude af verden, så mangler jeg bare at få nogle af de basale ting på plads, før jeg for alvor kan starte ;) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)