Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Aps med kontor i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Da jeg er ved at starte call center hvor der også vil skulle laves et kontor i spanien har jeg følgende spørgsmål.

Min samarbejdspartner er dansk, samt virksomhed og ansatte på danske kontrakter.

Kontoret vil være placeret i spanien

- kræves der nogen registreringer om firmaet i Spanien?

- ved leje af lokaler, kan jeg da godt stadig kører udgifterne for lokaler i mit danske selskab og også bogføre det i det danske selskab selvom det er placeret i Spanien?

- skal firmaet registreres som dansk udenlandsk virksomhed eller skal det stadig bare stå som alm. Aps.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle med inputs eller erfaring? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kunne det se ud til at der etableres filial/fast driftssted i Spanien formentlig vil kræve registrering og begrænset skattepligt i Spanien.

Du bør af hensyn til digselv og investor vende dit setup med eksempelvis en revisor for at få afklaret problematikker omkring skat og moms i forhold til jeres setup.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I Danmark har du et alm. ApS med alt hvad dertil hører af forpligtigelser. Dvs. at du skal udarbejde og indsende både årsrapport og selvangivelse til de danske myndigheder. 

De fleste lande, herunder mig bekendt Spanien, opererer med et "ledelsens sæde princip", hvilket betyder at ApS vil være fuldt skattepligtig til Spanien når den daglige ledelse varetages fra Spanien. I så fald skal ApS beskattes fuldt ud i Spanien og efter globalindkomstprincippet. 

At ApS bliver fuldt skattepligtig til Spanien betyder i realiteten at det ikke er skattepligtig til Danmark med mindre ApS driver virksomhed i DK gennem et fast driftssted. Dette kan godt være tilfældet hvis I f.eks. har en sælger kørende rundt for at besøge og indgå aftaler med danske kunder mv. 

Et relativt komplekst område som Big4 sikkert vil være glade for at rådgive dig om for 3.000 kr./timen. 

Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Vi har samme setup med selskab i DK og TM'er siddende i Spanien, måske der kunne være mulighed for samarbejde, send mig din email add så kan vi måske få en snak asap   mvh K.Rathmann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)