Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands / Aps

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens!

Ved stiftelse af callcenter med ansatte i Spanien, hvilken selslabsordning kan bedst gi sig når det kommer til økonomi?

Enkeltmandsvirksomhed med (VSO)
Hvor der selvfølgelig vil være revisor ind over!
Som jeg forstår det kører man det i dette tilfælde lidt som et selskab, så jeg betaler 25% af overskuddet i a-conto skat.

Alt jeg så trækker ud privat skal der så betales normal personindkomst af DOG modregnet de 25% a-conto skat?

Det er en samlet skat på 50% af mit overskud i firmaet, før det er lavet om til Netto kroner.

APS
Her skal jeg så igen betale selskabsskat på 25% af overskuddet
Vælger jeg så at trække penge ud af overskuddet tæller jeg selv som en ansat så det jo er en udgift der selvfølgelig ikke bliver dobbelt beskattet og det derfor også løber op i samlet 50% skat i alt.

Men hvad så hvis jeg en månede har et meget lavt overskud og jeg så vælger at trække penge fra mit overskud i firmaet som jeg allerede har betalt 25% selskabs skat af ud til privat løn, bliver det så igen modregnet de 25% selskabsskat? :-)

Men ved ikke hvad der ville være
bedst i forhold til adminstrativt arbejde både for revisor og mig selv.

Nogle der har svar på dette? :-)

Ved jo selvfølgelig
Ulempen ved enkeltmands er jeg har personlig hæftelse af evt. Konkurs☺️

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

VSO og selskab ligner hinanden skattemæssigt i forhold til at hæve penge som ejer - Forskel er mest hvis man i VSO ikke hæver penge men lader dem stå over til næste år - så får man modregnet den betalte acontoskat hvis man næste år hæver disse penge - i en lidt kompliceret hæverækkefølge. I et selskab er der ikke acontoskat og ikke nogen modregning hvis man lader penge stå over til året efter - men så længe vi taler samme år - så har det ikke betydning

Du kan læse om forskelle - ud over hæftelsen som du er opmærksom på her - omkostninger og andet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)