Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør jeg benytte AdWords, hvis jeg ligger nr. 1 på Google?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er begyndt at arbejde for en virksomhed, og én af mine opgaver er at stå for deres AdWords-kampagner - og jeg har overtaget jobbet fra en anden, så det er derfor ikke mig, der oprindeligt har opsat kampagnerne.

Jeg har et spørgsmål; hvis vi ligger nummer ét på et søgeord i Google, bør vi så også benytte mig af AdWords? Vi har eksempelvis et søgeord, hvor vi ligger nummer 1 (de første fire resultater linker også til vores side), og der ikke rigtig er nogen konkurrence, kan det så betale sig at have dette søgeord i AdWords-kampagnen? Det er ikke, fordi det har kostet alverden, men med 9 klik og ingen konverteringer, har det kostet 34,37 kroner, og jeg er egentlig bare interesseret i at fjerne alle overflødig udgifter - derfor; kan det betale sig at bruge AdWords, hvis vi ligger nummer 1 i forvejen, og der umiddelbart ikke er nogle konkurrenter i AdWords?

Jeg ville gå ud fra, at det er penge ud af vinduet, men det kan være der er nogle detaljer, jeg ikke lige kender til? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange andre kører AdWords på det/de søgeord?

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er nogle konkurrenter, burde søgeordene være billige.

Jeg ville beholde dem, fordi ellers tager dine konkurrenter dem.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Hvis søgeordet er værdiskabende for jeres forretning, samt at der ingen konkurrence er på søgeordet, så vil jeg som udgangspunkt anbefale dig at medtage dette i dine søgeord i AdWords. Hvis du er den eneste der byder på ordet, vil du kunne få disse eventuelle kliks meget billigt. 

I samme boldgade kan det anbefales at du også annoncere på jeres firmanavn, samt eventuelle produktbrands.

Mine anbefalinger tager selvfølgelig ikke udgangspunkt i jeres specifikke forretning mm. Derfor skal du kun se dette som genrelt vejledende :) 

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I dette tilfælde, kommer der ingen op, så derfor vil jeg gå ud fra, at det ikke kan betale sig? Men det er også for at få lidt generel viden omkring det, da jeg har arbejdet med SEO før, men ikke AdWords - hvis vi tager et eksempel, hvor vi ligger nummer 1 i de organiske resultater, men der er stor konkurrence med AdWords - så går jeg ud fra, at det godt kan betale sig at have en AdWords-kampagne kørende. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Der vil altid være nogen der leder efter et produkt som intuitivt klikker på adwords frem for de organiske resultater. Herudover så skaber du større synlighed for netop jeres firma.

Jeg havde lidt samme udfordring - lå i top i organisk, og overvejede om adwords var pengene værd. Lidt tests viste at det så bestemt er det værd :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Der er i forvejen opsat søgeord på firmanavn og produktbrands - men hvad giver det af værdi, hvis vi ligger nummer 1 i søgeresultaterne? Er det for at konkurrenterne ikke kan ranke, hvis der søges på vores firmanavn?

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej F. Jensen,

Om ikke andet, så kan det være værd at beholde AdWords'ne, bare for at fylde så meget som overhovedet muligt på side 1 da? :) Dvs. at i er på 1. pladsen på de organiske er super... Men hvorfor ikke fylde det mere, hvis klikprisen alligevel er lav? :)

Hilsen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

F. Jensen:

hvis vi tager et eksempel, hvor vi ligger nummer 1 i de organiske resultater, men der er stor konkurrence med AdWords - så går jeg ud fra, at det godt kan betale sig at have en AdWords-kampagne kørende. 

Yes - Ingen tvivl. Hvis du ikke er synlig i AdWords risikerer du at dine konkurrenter stjæler dit shine. 

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. Fedt med hurtig hjælp!

Har et spørgsmål til, som handler om konvertering. Vi har en annonce, som har en interaktionsfrekvens på 3,98%. Annoncen er eksponeret for 1.333 og har 53 klik. Er dette en god konverteringsrate? Målet er, at der bliver downloadet en brochure, men dette står ikke i annonceteksten. Der står bare: "Vi har markedets bedste udvalg af (produktkategori)" - ville det ikke give mening at skrive 'Download brochure her!' eller lignende CTA, når det nu engang er målet, og det som vi tæller konverteringer på? Kan man ændre i en annonce uden at den sletter de gamle statistikker, eller skal jeg oprette en ny - hvad anbefaler I?

Hvad er generelt en god interaktionsfrekvens? 

Det er godt, man kan spørge herinde, når man ikke har fået nogen oplæring ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)