Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juicebar, god idé?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i længere tid gået med overvejelsen at starte en juicebar op. Ikke bare almindelig juice, men slowjuice. Juice som produceres så skånsomt som muligt, så man bevarer så meget næring så muligt. En rigtig god og nem måde at få grønsager på.

tanken er at det skal være to go og baren skal være åben om morgenen, så bl.a. pendlere og butiksansatte kan få hurtig og sund morgenmad.

kigger pt efter et lokale som ligger et et gågademiljø og tæt på stationen. 

Jeg har brug for at vide om min idé holder og om der er et marked for kvalitetsjuice/måltidsjuice/slowjuice? 

På forhånd tak.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun er juice, skal der virkelig noget over disken, for at det kan blive en rentabel forretning. Tror jeg.

Hvorfor ikke supplerer op med en lækker sund frokost, der spiller godt sammen med den sunde juice? 
Hvis du samtidig markedsfører dig på økologi og en grøn tankegang, kan du også nemmere sætte prisen lidt højere op.

For at udvide, kan du tilbyde virksomheder en juice-ordning, hvor du leverer frisk juice hver dag. Med den fitnesslivstil mange kører i dag - og med den dokumentation der ligger, hvor at sunde, raske og aktive medarbejdere er mere effektive, er det ikke helt umuligt.

Juicekur er også meget populært. Men også meget omfattende, med sådan en stor juicemaskine og frugt/grøntsager der fylder hele køkkenet. Der kunne du også tilbyde et abonnement, hvor du leverer juicen et par gange ugen.

Det var lige et par tanker om en muligheder til en juicebar.

Vh

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også der skal lidt mere til, end "bare" juicen. Har selv leget lidt med tanken om en juicebar i min by, men ved heller ikke hvor meget der skal igennem butikken, for at det kan køre rundt.

Held og lykke med projektet :-)

Dbh
Michael Haahr

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I Los Angeles er der juice barer over det hele, som ikke rigtig sælger andet end juice. Men det er svært at sige, om markedet er stort nok til det i DK. Det er nok vigtigt, at du finder ud af, hvor mange juice du skal sælge på en dag for, at det kører rundt. Dvs. du har faste udgifter og variable udgifter, og så skulle du gerne tjene på det også.

Selvfølgelig får du ingen garanti for din idé, bare fordi du udformer en forretningsplan, men det giver dig mulighed for at vide, om du selv tror på, at du kan sælge x antal juice.

Jeg tror, at der er mange personer, som er startet med en idé, som andre fandt som den værste idé, så det er svært at få gode råd af andre på den front. Jeg kan da sige, at i udlandet er det et helt almindeligt koncept, så det kan åbenbart godt fungere under de rette forhold. Så er det op til dig at afgøre, om DK har de rette forhold.

Held og lykke med det.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror godt at det kan lade sig gøre, men det kræver nok at den ligger et sted hvor der er kunder til det. Se på aldersgruppe, beskæftigelse etc. på dem der færdes hvor du vil have juicebaren. Umiddelbart er det jo nok i de større byer der er det største marked.

Her hvor jeg bor er der Jamba Juice overalt, se evt. på deres website for inspiration: http://www.jambajuice.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for et lokale, har du så tænkt på en food-truck? Så kan du stå ved stationen om morgenen (og evt. om eftermiddagen, når folk skal hjem) og i løbet af dagen, køre rundt til forskellige virksomheder, som "abonnementer" på juice, som er en af de ideer der også har været oppe og vende i den her tråd.
Og som andre nævner, så gør det grønt og økologisk. prøv eventuelt at supplere med morgenmad. Så kan du se hvilken retning du skal i. Det kan være at du har en ide om at du vil sælge juice, men kunderne hellere vil have morgenmad, så ville det være dumt ikke at gå i den retning.
Held og lykke med ideen.

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malene.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men som de andre nævner, så er det vigtigt du får lavet et budget så du kender dine faste og variable udgifter. 

På den måde kan du herefter vurdere om der måske skal andre ting ind i sortimentet.

Du nævner selv butiksansatte og pendlere som din primære målgruppe, har du været ude og tage en dialog med disse? Ville da være fantastisk hvis folk allerede var interesserede og kendte til dig inden du åbnede.

Bare lige et par tanker :) Held og lykke med projektet

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar....

Jeg tænker også at det er urealistisk kun at sælge juice, da jeg også er bange for at der skal langes for mange over disken til det kan løbe rundt. Derfor har jeg også budgetteret med en frokostsalat og en eller anden form for snack til "dessert". Så kan man enten købe en af delene eller hele pakken, juice, salat, snack.

Rigtig god idé at markedsfører mig på økologi og grøn tankegang, det vil jeg arbejde videre med. TAK.

Jeg tænker også om der kunne være mulighed for at levere til nogle firmaer, når der sikkert er lidt dødt i butikken om formiddagen, vil det være oplagt at producere nogle juice, som så kunne blive leveret til frokost.

Tak for din feedback.

 

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak...

Jeg har også regnet lidt på det og tænker der nok skal suppleres med et par salat og lidt snacks, før det rigtig kan løbe rundt.

 

 

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din feedback...

Jeg har lavet en forretningsplan, et budget og har regnet lidt på hvor mange der skal sælges både så det løber rundt men også så der kan tjenes penge på det. Jeg tror umiddelbart at jeg skal supplere med nogle få salater og nogle snack.

Godt at høre at det fungere i andre lande, og du har helt ret, spørgsmålet er om det kan fungere i danmark. Tror det må komme an på en prøve ;-)

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)