Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er så træt af de danske banker

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har været i Nordea som er min egen Bank, Danske Bank, Jyske, Nykredit, arbejdernes, swea, diverse sparekasser. Har dog ikke prøvet saxobank. Overvejer at få mig et konto i Tyskland som kan bruges som NemKonto. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder en smule naivt hvis du tror at det er lettere at få en bankkonto i Tyskland.  På mig virker det lidt mærkeligt at du ikke kan finde en bank, normalt vil banken dog kræve at du også har privat konto i banken. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Schulz:

Har været i Nordea som er min egen Bank, Danske Bank, Jyske, Nykredit, arbejdernes, swea, diverse sparekasser. Har dog ikke prøvet saxobank. Overvejer at få mig et konto i Tyskland som kan bruges som NemKonto. 

det er dybt mystisk Peter - både at du har kunnet drive webshop med kundesalg i 5 mdr. - og nok salg til nu at kunne omdanne til ApS - helt uden en bankkonto knyttet til selskabet -

At der ikke skulle være en eneste bank der siger ja - mod gebyrer og som Ravn skriver - det personlige engagement samme sted + kan jeg tilføje selvskyldnerkaution er ikke til at fatte.

Jeg ville evt godt se om jeg kunne introducere hvis vi taler Nordea København Nord op til Hillerød, men jeg forstår ikke dit forløb og din omdannelse godt nok til at jeg bare kan kaste mig ud idet uden at checke registreringerne i CVR i alle fald. 

I forbindelse med omdannelsen (i Fredags?) må der jo ligge fine nye tilgængelige tal med egenkapital 50 t -  Jeg fatter ikke, at din revisor og du ikke sammen dermed kan få NemKonto i Nordea hvor du selv har konto (igen med mindre du er i RKI ligefrem - for det KAN gøre det vanskeligere)

Du vil ikke opleve det lettere at få en nemKonto i Tyskland til dit selskab vil jeg påstå - men kan du - er det lovligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for positiv input det hele er kørt via klientkonto / kassebeholdning men det har revisoren styr på som har omdanet til ApS. Jeg afventer lige svar fra min egen bank, hvis ikke vil jeg bede revisoren om at komme med til de næste møder for at få styr på det for det er seriøst ikke sjovt længer og koster en helvedes masse energi som kunne bruges på firmaet👍🏻

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Schulz:
vil jeg bede revisoren om at komme med til de næste møder
ja gør helt klart det- Med et ApS og en revisor der har stået for omdannelse og klientkonto osv- skal det helt klart lade sig gøre i Nordea hvor du har dit eget

Det er bare at gå igang

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Bare lige et spørgsmål, som måske ikke har med spørgers spørgsmål at gøre.

Er man bedre stillet nede i banken, hvis man har et ApS i forhold til enkeltmandsfirma? Jeg tænker bare, at et ApS kan man jo gå ned med, og man hæfter ikke personligt for gælden. Kun den man har skrevet selvskyldnerkauktion for..?

Dbh
Michael Haahr

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er, at du som nystartet skal satse på de små banker, medmindre du har en personlig kontakt i en af de større. De gider simpelthen ikke bruge tid på de den størrelse engagement, som et nystartet selskab er, og de store banker er slet ikke gearet til at kunne hjælpe den type virksomhed med det, som du har behov for hjælp til. Det er ondt og uretfærdigt, men først når dit selskab når en anseelig størrelse, giver det mening for dem at tage dig ind som kunde. 

Nej, kontakt heller de små lokale banker og sparekasser, og prøv lykken der. Sidste mulighed, så prøv din private bank. Husk også, at banker i dag ikke løber nogle risici overhovedet med små eller mellemstore selskaber. Der skal være 100% sikkerhed, og gerne mere end det, fx. i form af dobbelt kaution. Hvis du vil have en kassekredit på fx 30.000, skal du indstille dig på at du personligt skal kunne kreditgodkendes for denne og kautionere personligt. I forlængelse af det er min erfaring igen: Jo mindre banken er, dets lettere er de at tale med, medmindre du har en stærk personlig kontakt eller henvisning. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Er man bedre stillet nede i banken, hvis man har et ApS i forhold til enkeltmandsfirma? Jeg tænker bare, at et ApS kan man jo gå ned med, og man hæfter ikke personligt for gælden. Kun den man har skrevet selvskyldnerkauktion for..?

Det hele drejer sig om sikkerhed. Hvis ikke banken mener, at selskabet kan bære den risiko, som fx et lån eller en kassekredit vil være, beder dig de hæfte personligt og solidarisk også. Så er du lige vidt og står med begge hænder på kogepladen (så kan man argumentere for, om ikke også det er fair nok, da det jo er dig som løber med gevinsten når dit selskab bliver en enorm success). Men det er klart, hvis du har et stort, flot selskab, som over en årrække har bevist det kan tjene penge og ellers har flotte regnskabstal, som er behovet for/kravet om personlig kaution mindre aktuelt. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så lige en indskudt bemærkning. Flere banker tager rundt på HHX Mv. Og Åbent lyst fortæller, "at de ikke har tillid til iværksættere".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Og så lige en indskudt bemærkning. Flere banker tager rundt på HHX Mv. Og Åbent lyst fortæller, "at de ikke har tillid til iværksættere".

nok for at advare mod at tro at alt er så let. De tager nok ikke rundt for bare at skræmme - og det sker i tæt samarbejde med skoler

Sandheden er at enormt mange nye er lukkede efter få år - og med selskaber som kan stiftes for 1 kr og uden krav - så er der en stor verden af iværksættere som aldrig skulle være det. Du kan finde ganske mange på 22 år med nu 2 aktive IVS og 6-8 tvangslukkede og/eller konkurs IVS hvis du søger i CVR. Den er jo helt gal.

Kravene til de som vil stifte selskab (og virksomhed) skal helt enkelt op - videnskravene - og mange skal forstå, at helt uden økonomisk baggrund, så ER det op ad bakke at ville drive et selskab - Man skal ikke starte import af caps og hoodies fra Kina med 1 krones selskab og ingen privatøkonomi  - Lidt helt almindelig forståelse for den slags mangler hos mange

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)