Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til regler om kvittering/dagsdato til kunder

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen.

Er helt ny både her på forummet og i den selvstændige afdeling, så beklager hvis oplægget ikke lige er havnet i den rigtige afdeling.

Min kone er ansat i den kreative del af job verdenen, og i forbindelse tager hun ud og underviser en del i sin fritid. Jeg er ofte med, og har i den forbindelse snakken en del med kursister og leverandør m.m.  Mange kursister efterspøger muligheden for at købe nogle af de matrialer hun bruger. Selv er min kone interesseret i selve salgs delen og gør derfor ikke noget i det. Dog har det vækket min interesse, og da jeg efter mange efter aftener har lært en del leverandør at kende, har jeg fundet en hvor jeg har fået muligheden for at købe deres produkter til fornuftige priser (altså så der er basis for en lille en mands opstarts firma).

selve virksomhedsform m.m. syntes jeg at jeg har rimelig styr på, men der dukker selvfølgelig lige lidt spørgsmål op.

Når jeg står og sælger disse varer på undervisnings aftenerne, hvordan klare jeg det så i praktisk i forhold til kvitteringer osv. Jeg vil jo helst ikke ud i at skulle ofre penge på stort kasse apperat system m.m.  Kunderne kan betale med kontanter eller mobilpay i første omgang. Men jeg skal vel kunne dokumentere hvad jeg har solgt, og kunderne skal vel også have muligheden for at få en form for kvittering med.

Hvordan gør man det nemmest?  er det med dags dato blok? og hvad er kravene til hvad jeg skriver vdr varen delen? skal det udpenslet eller kan bare skrive varekøb og så beløbet (plus selvfølgelig oplysning og firma, dato osv). 

Tænker bare at det kommer til at tage alt for meget tid at skrive alt dette i hånden hver gang. Findes der evt noget "kasseapperat" software til fx en ipad, så man kan ligge sine varer ind, og på den måde hurtigt kunne lave et dokument der kunne printes. De programmer jeg kan finde er mere tiltænkt til at udsende en elektronisk fatura.

Håber nogle kan hjælpe, evt har erfaring indenfor dette område.

PÅ forhånd tak for hjælpen.

MVh Pold

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)