Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og sukkerafgift - hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Er igang med opstart af noget amerikansk slik, som jeg importerer fra UK. Som vi alle nok ved så findes der sukkerafgift, men jeg er bare i tvivl om hvordan den bliver beregnet af den ordre jeg bestiller fra UK. Der er både ting med og uden sukker, så jeg tænker bare hvordan den beregnes?

Har også kigget lidt rundet på nettet angående opbevaring af slik og hvad reglerne er, men kan ikke helt finde noget. Er der nogle regler jeg burde holde øje med?

Håber I kan hjælpe! 

- Daniel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle oplysninger vedr. sukkerafgift kan du finde på SKATs hjemmeside.  Der er to afgiftsatser  "tilsat sukker over 0,5 g pr. 100 g"  25,97 DKK/kg  eller  tilsat sukker højst 0,5 g pr. 100 g  22,08 DKK/kg

Du skal have tilladelse af SKAT til import af punkafgift pålagte vare. 

Med hensyn til import, salg og opbevaring af fødevare skal du have tilladelse af fødevarestyrelsen.

Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har styr på tallene angående afgift, men tænker på hvordan de finder ud af prisen præcis på min ordre, altså jeg ved ikke hvor meget sukker hver af mine varer indeholder.

Tak for svar angående fødevarestyrelsen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo kende varens sukker indhold og mængden af slik du importere. 

Omslag af papir og lignende om de enkelte stykker og ikke-spiselige bestanddele af en vare, fx pinde i slikpinde, medregnes ikke til nettovægten. Hvis en afgiftspligtig vare er sammenpakket med afgiftsfri varer, fastsættes den afgiftspligtige vægt kun på grundlag af den afgiftspligtige vares vægt. Derfor skal vægten af fx legetøj ikke medregnes til den afgiftspligtige vægt. Se CHOAL § 2, stk. 2.

Virksomheder, som ønsker at anvende satsen for sukkerfrie varer, skal kunne fremlægge dokumentation for, at varen opfylder betingelserne herfor. Er virksomheden ikke i stand til at fremlægge denne dokumentation, skal afgiften beregnes efter satsen for sukkerholdige produkter. Se CHOAL § 5 a.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

DanielBS:
altså jeg ved ikke hvor meget sukker hver af mine varer indeholder.

Det må du jo så finde ud af, enten ved oplysninger på emballagen eller ved egne analyser. I øvrigt skal produkterne du ønsker at sælge i Danmark have en danske varedeklaration, så du skal kende produktets ingredienser. 

 

Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint, mange tak :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)