Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - import fra Kina

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En fordel er at det er billigere fra Kina, men hvad med ulemperne? Som også fint er opridset af de andre der har svaret på dit indlæg Julie. 

Du skal være meget opmærksom på kvalitet og varestand, certificering osv. 

Det ville være mest enkelt hvis i kan kontakte centerejere eller dem der indkøber udstyr og får en lille snak om det nu er en god ide at importere fra Kina, uden at have kontrol over produkterne. 

Jeg ville aldrig gøre det, og da slet ikke fra alibaba. Det er mellemhandlere de fleste af dem derinde, og deres engelsk er mildest talt elendigt. 

Jeg tror ikke det kan betale sig for 50.000 kr at begynde at kigge mod Kina. Hold jer til EU, så er i også langt bedre stillet ift en masse krav og regulationer. 

Alibaba er en jungle af mellemmænd og en masse skumle firmaer der lover guld og grønne skove. Og du har tæt på 0,00% chance for at checke agenten/forhandleren bag, og hvordan vil du returnere i øvrigt? 

Jeg ville ALDRIG gøre det, med mindre jeg enten var fysisk i kina eller havde en dansker som jeg eller andre kunne sige god for, udstationeret i Kina og med en historik og succesrate i landet. Alt andet er at smide penge ud af vinduet. 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 51
Fra  SEGO Consult Ltd Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie

Jeg har boet de sidste 4 år i Kina og nu i HK. Fra mit tidligere job som indkøber i et af DK's største detail firmaer har jeg indkøbt motionsmaskiner og redskaber fra leverandører i Taiwan/Kina. De lever primært til forbruger markedet men har også produkter til det professionelle fitness marked. Du er velkommen til at kontakte mig på steen@segoconsult.com hvis vi skal prøve at undersøge hvilke muligheder der kan være.

Mvh Steen Olsen

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie,

Jeg har været bosat i Kina gennem 5 år og arbejdet med Kina som produktions/indkøbs land gennem 12 år.

Normalt er jeg overvejende kina pro, men i jeres tilfælde vil jeg stærkt anbefale at finde en skandinavisk forhandler eller evt nogle brugte maskiner at starte op med.

Som nævnt har kvalitet i mange tilfælde et (meget) lavere niveau på kinesiske maskiner end "dansk standard" og hvad vil i gøre når der kommer behov for reservedele til en maskine? Vente 6-8 uger med en defekt maskine er ikke et alternativ i et motionscenter med glade kunder.  

Jeg kan med 99% procent sikkerhed sige at i ikke vil vinde noget ved at bruge en kinesisk leverandør, med eller uden dansk mellemled bosat i Kina. Fragtomkostninger, QC håndtering og bøvl vil ende med at koste jer mere.

Uanset så al held og lykke med projektet.

/Martin.    

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)