Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på udlejning af kliniklokaler?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hedehusene
Tilmeldt 21. May 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overtager et erhvervslejemål her d. 1/3. 

Oprindeligt var lejemålet uden moms, nu vil ejeren gerne lave det med moms.

Lejemålet bliver et Helsecenter, hvor sal og kliniklokaler bliver videreudlejet til selvstændige behandlere, 1 dag ugentligt eller på timebasis. De fleste af behandlerne er ikke moms registreret, eller er RAB behandlere og betaler derfor ikke moms.

Det har stor betydning for prisen (og muligheden for at tiltrække lejere), om der skal lægges 25% moms på. 

Men rent juridisk - hvorledes er reglerne herom? 

1. Må jeg leje erhvervslejemålet UDEN moms, og ikke opkræve moms fra behandlerne som lejer sig ind?

2. Må jeg leje erhvervslejemålet MED moms, og ikke opkræve moms fra behandlerne som lejer sig ind?

3. Skal der være moms på både erhvervslejemål og klinik/sal?

Jeg håber nogen kan hjælpe :)

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke:

1. Må jeg leje erhvervslejemålet UDEN moms, og ikke opkræve moms fra behandlerne som lejer sig ind?

2. Må jeg leje erhvervslejemålet MED moms, og ikke opkræve moms fra behandlerne som lejer sig ind?

3. Skal der være moms på både erhvervslejemål og klinik/sal?

ved erhvervslejemål må du bestemme selv, om du vil ha det med eller uden moms på lejen helt enkelt. Du skal nok vælge samme for alle lejemål - og for dig har det jo bare den betydning, at du hvis det er med moms - giver momsfradrag for momspålagte udgifter - hvilket du ikke har ellers. Er lejerne uden moms vil man ofte vælge at leje ud uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)