Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koncept, markedsundersøgelse og prototype er på plads... Hvad så nu?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er kommet i den dejlige situation igen at jeg har fået endnu en god ide.
Det har heldigvis være en af de mere simple af slagsen så jeg har kunne lave rigtig meget af arbejdet selv. (Design, prototype, osv.)
Men inden jeg går videre med ideen, (jeg tænker at finde en køber da jeg ikke selv har kapital til patent, udvikling, produktion og markedsføring osv.) så vil jeg gerne gøre så meget forarbejde selv, som muligt.

I øjeblikket har jeg et lille spørgeskema kørende på nettet for at lave en meget simpel markedsanalyse. (er der behov for det? er der marked for det)
Umiddelbart har jeg ikke kunne finde ideen andre steder på søgemaskiner og i patent-databaser, så, så vidt som jeg kan se, er ideen original.
Jeg er også ved at få produceret delene til at lave prototype version 1.0.

Men jeg vil høre om der er mere som jeg selv kan gøre? Vil gerne høre alle ideer som kan gøre ideen mere komplet når den skal fremvises/sælges.

Jeg smider lige et link til spørgeskemaet her, så kan I også få en ide om hvilken genre ideen har. :)
https://www.onlineundersoegelse.dk/s/2b2d1c4

Tak
DB

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Bøgel:
Umiddelbart har jeg ikke kunne finde ideen andre steder på søgemaskiner og i patent-databaser, så, så vidt som jeg kan se, er ideen original.

At lave en nyhedsundersøgelse er desværre ikke noget du bare kan gøre ved en Google og patent-database søgning, det kræver en del mere end det.  Men udover at opfindelsen skal være ny, skal den også opfylde kriteriet om opfinder højde.   prøv at få hjælp hos opfinderrådgivningen  du kan læse mere her.  www.opfind.nu 

Du kan evt. overveje at søge kapital hos Lars Seier (tidligere Saxobank)  http://www.seiercapital.com/seek-investment/

Held og lykke

Ravn

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Tak for dit svar. Jeg har faktisk allerede haft fat i opfind.nu. Det var dem der satte mig i gang med de ting jeg er ved at lave nu. Jeg vil bare høre om der er mere jeg kan gøre før jeg vender tilbage til dem med en samlet "pakke". :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Den søgning du har lavet giver som sagt kun et delvist billede af om produktet kan patenteres, Jeg vil anbefale at du får lavet en prof. nyhedsundersøgelse som giver et noget mere retvisende billede. Få evt. en invester til at bekoste denne nyhedsundersøgelse.

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre der har nogle forslag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)