Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min kæreste og jeg har en lille drøm om, at starte vores egen virksomhed bestående af en webshop. Navnet på virksomheden skal være "sarfus" og logoet skal være en kanin. Vi vil gerne sælge tøj, primært T-shirts, poloer, langærmede poloer, langærmede t-shirts og sweatshirts. Det skal helst være meget basic. Vi har dog ikke lige fået tegnet et logo, så ville høre om nogen ville kunne tegne et logo bestående af en kanin?

Jeg ville også høre om nogen kan hjælpe mig
med at finde leverandører. Har selv prøvet at lave en lille smule research, men desværre uden held. Så hvis nogen kunne anbefale noget, eller bare komme med råd og ideer, så ville jeg blive glad.

Mvh Mikkel

Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis navnet er valgt, vil jeg nok som det første købe domænenavnet ;)

Kan se at det ikke er sket endnu

Tilmeldt 7. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det første jeg skal er, at købe et domænenavn? Kan jeg ikke gøre det på dandomain?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker jo ikke noget ved at få fat i domænet Sarfus. I er inde i noget hvor der er skarp konkurrence for at være ærlig, men det er jo en anden sag. Den kommer fra de helt store som jo køber store mængder, normalt i Asien - og så fra en del små 

I skal nok søge jeres leverandører på sigt i Asien, men er det små oplag, så kan Danmark være en mellemløsning. Der er flere mindre trykkerier som ud over at trykke på tøj, også har en del af de ting du nævner på lager - f.eks. textryk Thomas reberholdt har i alle fald tidl. haft det.

Du/I skal så beslutte i hvilken form I skal drive det her. I har to muligheder, I/S som er personlig virksomhed med personlig hæftelse - men ikke mange omkostninger og mulighed for skattefradrag direkte i personlig indkomst for underskud. Alternativet er et selskab, IVS eller ApS med lidt større omkostninger men uden personlig hæftelse og ingen personlig skatte fradrag muligt for evt underskud. Se lidt om fordele og ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

For at importere fra Asien skal I være importregistrerede og I skal passe meget på kopivarer - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

Samlet meget mere konkret om at stifte I/S og / eller IVS og ApS - stiftelse, lovpligtige omkostninger, regler, skat moms mm kan læses i min E-bog eller Paper-bag SELVSTÆNDIG som linket her http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg John. Mange tak for svar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)