Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driftsudgifter ved opstart af virksomhed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Løn er jo en udgift som er fradragsberettiget. Men i stedet for at ansætte en person tænker jeg at bruge konsulentydelse da det ikke låser mig med en medarbejder. Helt konkret er det i forbindelse med opstart og udgivelse af et lokalmagasin hvor der jo er firmaer som kan levere hele pakken (salg, grafik, print, levering osv), reelt skal jeg "bare" sidde foran min bærbarer med en telefon i hånden og bestille mit produkt. Der er selvfølgelig også noget markedsføring og journalistik der skal laves - enten selv eller som en del af pakken. Vil det være et problem i forhold til skat hvis der i opstarten er underskud (salg koster jo) - i forhold til den tid jeg selv ligger i magasinet (når det meste er outsourcet)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et problem at have underskud rent skattemæssigt og slet ikke i en opstart. Så længe du kan påvise du driver virksomheden intensivt med overskud for øje, så er der fradrag for et underskud. Man skal helst ikke have det mange år i træk, det vil så kunne føre til skat vil kontrollere om det drives med overskud som mål osv

Du bogfører bare indtægter og udgifter - og er din konsulent en CPR privatperson, så skal du altid angive det til skat som bidragspligt b indkomst honorar http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html  og er konsulenten momsregistreret så betaler du bare som alle andre fakturaer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)