Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyr Dyr Dyr finansiering af opstart, men hvad koster livs kvalitet i 3 år ? 259.000 i renter er det et problem ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din situation er meget klassisk.
Jeg har igennem tiden snakket med rigtig mange som har stået i situationer a-la din.

Og først og fremmest: Bare fordi du er rigtig dygtig kok og dygtig til det du laver, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at du er god til at drive virksomhed. Det er ikke for at lyde nedladende, at jeg skriver det. Men simpelthen fordi det er realiteten - der er milevid forskel på at være god til f.eks. et håndværk og så til også at kunne drive en succesfuld virksomhed. Det kræver altså noget andet / mere.

Ud fra de ting du har skrevet, så vil jeg mene at det med at drive virksomhed halter lidt bagud.
At begynd på at have x-antal tusinde mobiltelefoner ind og sælge dem videre vil jeg absolut ikke anbefale dig. Du kommer til at bruge en masse krudt på at lave noget som først og fremmest med stor sandsynlighed ikke er helt efter bogen, og du skal endvidere også have nogle penge på bordet for at kunne købe disse mobiltelefoner.
Og så er vi tilbage ved hvorfor du så ikke bare kan gå direkte efter at låne penge til din foodtruck, eller købe den på afbetaling, i stedet for at begynde at hustle med nogle mobiltelefoner.

Men som Emma også skriver, så bør du helt klart få lavet dig en forretningsplan som holder vand. Der er vi tilbage ved det at kunne drive virksomhed versus at være en dygtig kok. Du bliver nødt til at være begge dele - ikke kun meget dygtig kok og så halvdårlig forretningsmand; Det kommer ikke til at fungere.

- Og undskyld mig meget, men 250 arbejdstimer på en måned er altså ikke unormalt når vi taler om opstartsfase inden for iværksætteri.

Som du selv skriver, så gider du ikke have nogen chef. Men så bliver DU nødt til selv at tage chef-kasketten på og tage den del meget seriøst.
Det er det som iværksætteri altså også handler om, langt mere end det at ikke gide at have en chef, men at tage et ansvar som chef for ens egen virksomhed.
Og det er bl.a. at sætte sig meget detaljeret ind i hvad det konkret kræver og få strikket nogle budgetter sammen som holder vand. Hvis du kan det, så er det også større sandsynlighed for at du kan låne nogle penge til projektet, når der er andre som kan se at dine tal holder.
Hvis du derimod ikke kan få tallene til at hænge sammen, jamen så ved du også på forhånd at det måske er et projekt du skal holde dig fra at prøve at sætte i søen. Ellers så kommer dit projekt bare til at koste dig en masse spildte penge og kræfter og i værste fald en endnu dybere nedtur.

/Jesper

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret jesper:-)

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en foodtruck til salg
Ingen udbetaling+ overtagelse af leasing
Ring til Martin på 24230087

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver som svar på en 2 år gammel debat?

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:

Du skriver som svar på en 2 år gammel debat?

Det sker vist tit her inde, at nogen kommer til at svare på en gammel tråd, men det kunne være rigtig interessant at høre fra trådstarter om han kom i gang, og hvis ja, hvordan og hvordan er det gået? :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)