Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prismodel for bannere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i færd med at prissætte vores bannere på vores hjemmeside. Indtil jeg får implementeret software der kan styre pris pr. visning skal jeg have fastsat hvilken månedlig pris jeg kan tage for bannerne - kender I nogle gode resourcer til dette??

Vores traffik er på de første 3 uger: 25.000 besøgende, 7500 unikke besøgende, og over 500.000 sidevisninger.

Jeg ville sætte stor pris på eventuelle input I kunne komme med angående en model til at fastsætte prisen på vores bannere.

På forhånd tak,

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa...

 

hvad er det for en hjemmeside?? er det BtB eller BtC, hvem er målgruppen??

 

Venligst

 

Zouheir

Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zouheir - tak for dit svar.

Det er en Datinghjemmside - den første af sin art i Chile, hvorved vi ikke befinder os på et så udmattet marked som eksempelvis DK.

Tværtimod - vi har fået rigtig god mediedækning. Bannermarkedet er også ungt herovre - og priserne er derfor relativt høje - man kan stort set overføre dem til det danske marked, så der skulle ikke være nogle problemer i at give et bud på hvad vi kan tage for banner i forhold til danske banner priser. Mit problem er at jeg ikke har en modle at "regne" priserne ud efter, i forhold til min traffik/sidevisninger:

  1. Siden er BtC - datingsite. 
  2. Vores segment er unge singles i alderen 25-45 år med en middelhøj indkomst.
  3. Som sagt regner vi med at have omkring 30.000 månedlige besøgende, og omkring 700.000 sidevisninger her i starten.

Håber du kan hjælpe mig lidt på vej :-) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen...

 Naturligvis.. :)

 I online verdenen har vi nogle forskellige former for kampagner man kan tilbyde.

CPM - Cost Per Mille - prisen per 1000 eksponeringer

CPA/CPO - Cost per Order - prisen per registreret ordre/salg

CPC - Cost Per Click - siger vist sig selv

 Når markedet er der hvor du siger den er ville jeg nok koncentrere mig om CPM, dvs sælge på eksponeringsbasis. Der er en stor fare ved at sælge fixed som du gerne vil, og det er hurtig bannertræthed og altså dårlige kampagner for dem som køber dem.

 Ved at sælge på CPM basis med 700.000 sidevisninger kan du realt komme op og få 14-20 kampagner i rotation og på den måde højne responsraten for dine annoncører.

 Afhængigt af bannerformaterne (hvis du for eksempel har 3 bannerformater) vil jeg tage alt mellem CPM 80-120 DKK

 

hvis en annoncør køber 100.000 sidevisninger til CPM 100 vil prisen være 10.000 dkk for den kampagne alene. regnet ud sådan:

 ( X / 1000) * Y = prisen

hvor X er antal sidevisninger og Y er CPM prisen

 

håber det hjalp ellers er du velkommen til at smide mig en mail (zc@staff.jubii.dk)

 

venligst

Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjalp rigtig meget - tak for responsen.

Jeg kan sagtens følge dig med hensyn til CPM er vejen frem - jeg må får implementeret noget software der kan klare den opgave at registrere visninger og ikke blot tilbyde pr. månedsbasis. Kan du anbefale noget?

Priserne er derudover spændende - i og med at CPM også ligger på 80-120 kroner herovre (I Chile, hvor købekraften er 3 gange lavere..).

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.openads.org/

Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)