Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad gøre jeg mht dagpenge, mit forretning er på rette spor og jeg vil ud af mit lønslave arbejde ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nu haft mit virksomhed i 8 måneder ved siden af mit lønslave arbejde og jeg har derfor et spørgsmål.

× jeg har tænkt mig at sige mit job op og jeg har idag krifa som Akasse, hvor jeg har lønsikring og andre goder.

Skal jeg flytte mine aktiviteter til krifa erhverv?

Hvis jeg så vælger at lukke mit virksomhed, kan jeg komme tilbage til dagpenge/lønsikring uden konsekvenser ?

Skal jeg snakke med mik akasse om at søge b-beskæftigelse, da jeg i forvejen bruger få timer om dagen ?

Hvad gøre i derude, når i har gode som lønsikring og berettet til aksasse.

Hilsen
kurdo

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurdo:
Skal jeg flytte mine aktiviteter til krifa erhverv?

Nej, det er spild af penge.

Kurdo:
Hvis jeg så vælger at lukke mit virksomhed, kan jeg komme tilbage til dagpenge/lønsikring uden konsekvenser ?

Nej det kan du ikke ... men sødt af dig at tro det :P Men sådan leger vi altså ikke i Danmark.

Kurdo:
Skal jeg snakke med mik akasse om at søge b-beskæftigelse, da jeg i forvejen bruger få timer om dagen ?

Igen .. spild af krudt.

Kurdo:
Hvad gøre i derude, når i har gode som lønsikring og berettet til aksasse.

Driver vores forretning på en sådan måde at vi ikke har brug for a-kasser, eller lever med konsekvenserne. A-Kasser er for lønmodtagere - det kan man have mange holdninger om, men det er nu engang sådan det er.

Årh ja ... din a-kasse vil selvfølgelig fortælle dig at du skal blive og at du sagtens kan få a-kasse ... det er også rigtigt i teorien ... det holder bare ikke i praksis. Men de vil selvfølgelig gerne have dine penge, og dit navn i statistikken.

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg TROR ikke din lønsikring virker, hvis du selv siger op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange mytiske svar om virker eller virker ikke. Sandheden er at det ikke virker hvis du aldrig har skabt overskud i din virksomhed. Hvis du skaber overskud - og har haft det inden for 2 til 5 år tilbage - på niveau der giver dagpenge ret (fulde dagpenge ca overskud 260.000) og i selskabsform helt enkelt - i de to bedste af 5 seneste år - så kan du få dagpenge når du lukker

Som eksempel - resultat 2011 og 2012 - gennemsnit 260.000 kr overskud - underskud i 2013, 2014 og 2015 - Du kan få dagpenge når du i 2016 lukker - for de tre seneste afsluttede år har overskud på fulde dagpenge. (selv med mindre end 260.000 i overskud kan du få dagpenge - bare ikke fulde dagpenge så)

Det er derfor skidt råd bare at opgive a-kasse - det må afhænge af, om du forventer at kunne lave en indtjening der svarer til dagpenge berettigelse. Du kan ikke bruge kassen til noget, hvis du rent faktisk aldrig opnår en indtjening, for så kunne alle jo bare ha cvr og altid kunne få dagpenge.

Du kan sagtens få dagpenge hvis du skaber en forretning der tjener normale penge - og så oplever en nedgang der skaber underskud - og tvinger dig til at lukke.

Du skal endvidere heller ikke bare sige den op - da du jo jo har dagpengeret optjent fra dit nuværende lønarbejde og den forsvinder ikke med det samme heller - du vil bare få 5 ugers karantæne når du lukker men så kan du få dagpenge ud fra din tidligere indtjening - MEN det er jo kun i en periode - som jeg ikke husker men som din a-kasse kan oplyse dig konkret om. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html  så¨koldt vand i blodet og undersøg tingene og tro ikke på myter om at det aldrig betaler sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)