Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående opstart og sparring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa Gutter og Gutinder. 

Jeg har i flere år fulgt lidt med her på Amino for "sjovs" skyld, dvs for hyggens skyld men også for at blive inspireret og se hvordan det går andre der drømmer og arbejder med at være selvstændig erhvervsdrivende i Danmark. 

Jeg skal til at registrere mig website med navn og det hele, og så tager jeg den derfra ift hvad jeg skal lave. Jeg har en række idéer, men det er jo ikke sikkert at der kan tjenes penge. Går ud fra at man når man starter noget op har en eller anden hitrate, feks 7/10 af ens idéer der bliver profitable. 

Men hvor kan man sparre sådan mere intenst med andre der bakser med små hjemmesider, der feks hjælper folk med småopgaver, kører ud og tilbyder småarbejde, som gerne vil starte et nyt koncept osv? Det her er jo godt nok velbesøgt, men sådan et mere konkret netværk, er der hjemmesider til det på dansk, eller er det feks herinde man skal starte sit netværk op? 

Er der andre lignende sider som Amino på dansk, hvor der feks er et andet indhold eller mere gang i den indlægsmæssigt? 

Jeg kunne feks godt tænke mig at mødes det kan være online eller irl med andre i København, der også har en masse sjove små idéer til websites og b&m(brick and mortar) forretninger og som ikke er bange for at prøve og gøre sig sine erfaringer. Udover selv at starte et website op af en art eller en app eller tjeneste, hvor kan man finde sådanne ligesindede og sparringspartnere. Mit indtryk af Amino er at godt nok er der en masse indlæg og spørgsmål og svar, men at det ikke er her man skal stille en masse idéer frem osv, men mere finde andre der synes om at skrive indlæg og få svar. 

Hvordan ville i finde andre der kan godt lide at starte små websites op med henblik på at tjene penge i København? Og det kan jo være alt mellem himmel og jord for den sags skyld. 

Og også nogle jeg kan høre om erfaringer fra, hvad der er penge i, hvad der var penge i, hvordan de har brændt fingrene og fået succes osv. 

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der har noget input?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort applaus for dit gå-på mod.

Det er dog lidt svært at besvare dine spørgsmål. Hvad en god idé er, afhænger jo af ufattelig mange faktorer, og hvilke idéer der evt. kan tjenes penge på har nærmest ingen begrænsninger.

Det bedste råd jeg kan give dig er nok bare at fortsætte med at læse herinde, gå ind på folks profiler, se hvad de foretager sig, hvad de sælger - og hvordan de gør det. Hvordan er deres sider bygget op og sælger de varer eller tjenesteydelser, hvem er deres målgruppe mv? Selv den mest garvede iværksætter vil kunne lære af at gøre det, lige nu.

Lige pludselig, så skal du nok få en fiks idé - og så skal du kaste dig ud i den. Den ender måske nok med at fejle, hvem ved, men tilgengæld når du har fanget din idé nr. 2 eller 3 - så har du pludselig en ret stor mængde erfaring.

Mht. at lede efter sparring kan jeg ikke hjælpe dig så meget, udover at jeg vil mene du befinder dig et forholdsvist godt sted pt.

Held og lykke med iværksætteriet!

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg vil starte med at lede efter andre i samme situation, og starte et netværk op. Som er seriøse, som måske også har erfaring med iværksætteri, og som bor i København. 

Jeg tænker HELE tiden i pengebaner, hvad man kan tjene på, udnytte/gøre brug af forskellige forhold, hvad der er marked for osv. 

Men mangler nogle der kan implementere idéerne, og ja måske også finansiere dem. 

Jeg har selv lidt småpenge måske 50-60.000kr og det kan man jo trods alt komme en del med, hvis man starter op med noget billigt og nemt. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:
Jeg tror jeg vil starte med at lede efter andre i samme situation, og starte et netværk op.

Som udgangspunkt er det jo en ok ide, men vær meget opmærksom på hvor meget tid du bruger på det. Jeg har været tovholder i et par iværksætter netværk, og det slugte en masse timer, som jeg ikke kunne bruge på min egen virksomhed. Og udbyttet stod ikke mål med den tid jeg lagde i det. Det er langt mere effektivt at lære selv, og evt. betale sig fra nogle ting.

Isaac:
Jeg tænker HELE tiden i pengebaner, hvad man kan tjene på, udnytte/gøre brug af forskellige forhold, hvad der er marked for osv. 

En bedre vinkel er at se på hvor du har mulighed for at blive ekspert, og virkelig opbygge noget viden som gør en forskel. Trends og produkter kommer og går, det er vigtigt at tænke langsigtet, og opbygge viden der er relevant. 

Isaac:
Men mangler nogle der kan implementere idéerne, og ja måske også finansiere dem. 

Forvent at det er dig selv til at begynde med. Man kan sagtens finde partnere, men du skal trække lokomotivet, ellers går det i stå.

Det er nogle af mine erfaringer som iværksætter. Tro det eller ej, men da jeg holdte op med at fokusere på penge, begyndte jeg at tjene markant flere. Gid jeg var kommet til den erkendelse for mange år siden Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Isaac

Fint med dit gå-på mod, hatten af for det !

Jeg kan godt følge dig mht at finde nogle i kbh at sparre med - problemet er at sålænge folk ikke rigtigt har penge i klemme så kan det være svært at finde nogle der arbejder lige så seriøst med det som dig.

Der er mange der drømmer om at komme igang, men så hurtigt pakker disse drømme væk igen - en mulighed kunne dog være at se om du kan komme ind i et af de iværksætter/kontorfælleskaber der findes i kbh, har er der andre som er nået så langt at de er villige til at beatle for en kontorplads, det garanterer en vis form for seriøsitet.

Når det kommer til at implementerer nogle af dine ideer, så vil jeg anbefale dig at starte "småt", med en af de ideer der er forholdsvis enkel at implementerer, nu ved jeg ikke i hvad retning dine ideer går, men taler vi om noget med hjemmeside, Webshop eller noget i den stil så kommer du et stykke med de 50-60.000 du har allerede, og så er du igang. Det er vigtigt for dig at finde noget hvor du hurtigt kan komme ud og møde dine kunder, således at du kan få noget feedback, og få justeret din plan til, gerne inden du løber tør for penge,

Held og lykke med projektet !

//Morten

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit store problem er også at jeg ikke er faglært, men har i lange tider gået og drevet den af på kontanthjælp. Det er ikke ufornuftigt økonomisk med de ekstraydelser jeg har og min familie spæder også lidt til, men man opnår INTET på kontanthjælp andet end økonomisk sikkerhed. 

Jeg er også 36 år og har kigget på at være selvstændig i 20+ år, læste engang en lille bog om iværksætteri fra en eller anden fond. Og har siden dengang haft et hav af idéer, men aldrig taget skridtet. Og nu tænker jeg at det skal være nu. 

Men har brug for netværket. Jeg kigger lige på små iværksætterkontorer, sikkert ligesom pokerkontorer, hvor man kan dele kontor og miljø og har maskiner man kan arbejde på, og så ellers finde netværkere osv. 

Jeg prøver ellers at finde ligesindede der enten kan indgå som partnere eller som hjælpere i mine projekter. 

Og hvad er det man siger? Hvis du ikke selv kan finde løsningen må du selv skabe den? 

Jeg elsker det motto, hvis man ikke selv kan finde andre på hjemmesider og portaler, så må man selv ud og lave hjemmesiderne og facebooksiderne osv. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)